۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

اگر پدرم را در جریان انقلاب اسلامی از دست داده بودم اگر مادرم را تیر باران کرده بودند اگر به خواهرم در زندان‌های جمهوری اسلامی تجاوز کرده بودند اگر برادرم را در ملاء عام اعدام کرده بودند اگر خانواده‌ام در اثر اعتیاد از هم پاشیده شده بود اگر به دلیل مخالفت با نظام شکنجه شده بودم اگر به دلیل مخالفت با نظام مجبور بودم ایران را ترک کنم اگر فرزندم در تظاهرات خیابانی به دست مزدوران رژیم تیر باران شده بود و هزاران اگر دیگر ... هیچگاه حتی توانِ این را نداشتم که برخیزم و به صفِ صندوق رای بروم و به کسانی که مسبب همهء این اگر‌ها بودند صلاحیت ببخشم... اما .... روزی که هر یک از این اگر‌ها در زندگیمان رخ دهد دیگر دیر خواهد بود! خیلی دیر ....

اگر پدرم را در جریان انقلاب اسلامی از دست داده بودم
اگر مادرم را تیر باران کرده بودند
اگر به خواهرم در زندان‌های جمهوری اسلامی تجاوز کرده بودند
اگر برادرم را در ملاء عام اعدام کرده بودند
اگر خانواده‌ام در اثر اعتیاد از هم پاشیده شده بود
اگر به دلیل مخالفت با نظام شکنجه شده بودم
اگر به دلیل مخالفت با نظام مجبور بودم ایران را ترک کنم
اگر فرزندم در تظاهرات خیابانی به دست مزدوران رژیم تیر باران شده بود
و هزاران اگر دیگر ...
هیچگاه حتی توانِ این را نداشتم که برخیزم و به صفِ صندوق رای بروم و به کسانی که مسبب همهء این اگر‌ها بودند صلاحیت ببخشم...

اما ....
روزی که هر یک از این اگر‌ها در زندگیمان رخ دهد دیگر دیر خواهد بود!
خیلی دیر ....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر