۱۳۹۳ خرداد ۳, شنبه

مه‌ آفرید امیرخسروی متهم پرونده سه هزار ميليارد تومانی بدون اطلاع قبلی اعدام شد


پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی که سال گذشته فاش شد همان پرونده‌ای است که مقامات ارشد نظام از هاشمی‌ شاهرودی، محسن رضایی و رحیم مشائی تا مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید، در اين پرونده دست داشته اند و همان پرونده اي كه علی‌ خامنه ای در سخنانی از رسانه ها خواست تا «اين قضيه را کش ندهند.»

۴ روز پیش به گزارش امید به نقل از ایسنا، وکیل‌مدافع مه‌آفرید امیرخسروی از نگارش نامه موکلش به " علی‌ خامنه ای " خبر داد. با اشاره به ملاقات روز سه‌شنبه - ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ - با موکلش در زندان اوین، اظهار کرد: موکلم نامه‌ای را به مقام معظم رهبری نوشته است.

وی ادامه داد: درخواست موکلم این است که محتوای نامه با کسب اجازه از سوی قوه قضاییه به اطلاع مسئولان و مردم برسد.

وکیل مه آفرید خسروی، متهم ردیف اول پرونده فساد ۳هزار میلیاردی می گوید که اعدام موکلش بدون اطلاع قبلی بوده است.

غلامعلی ریاحی وکیل وی دراین باره به خبرنگار «انتخاب» گفت: طبق آیین نامه، پیش از اجرای حكم اعدام باید وكیل فرد را در جریان قرار داد كه متاسفانه پیش از اجرای حكم به من اطلاعی ندادند.

بنا بر گزارش‌‌ها آقای امیر خسروی، فرزند منصور، به اتهام ««افساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پول‌شویی و پرداخت رشوه» به اعدام محکوم شده بود.

لازم به ذکر است چند هفته پس از برگزاری آخرین جلسه دادگاه پرونده‌ی اختلاس سه‌هزارمیلیارد تومانی ٬ مهرگان امیرخسروی، رییس هیات مدیره‌ی شرکت امیر منصور آریا، در دو نامه‌ی جداگانه خطاب به مصطفی پورمحمدی، رییس وقت سازمان بازرسی کل کشور (وزیر فعلی‌ دادگستری در دولت حسن روحانی) و محمود هاشمی شاهرودی، رییس پیشین قوه‌ی قضائیه جمهوری اسلامی، پرده از برخی مسایل درباره‌ی این پرونده برداشته و آن دو و دیگر مسئولان را شریک در این اختلاس معرفی کرده بود.

امیرخسروی در نامه‌ی خود خطاب به هاشمی‌شاهرودی٬‌ نوشته بود که برادرش٬ مه‌آفرید امیرخسروی٬ متهم ردیف اول پرونده‌ی اختلاس٬ به رییس وقتِ قوه‌قضاییه گفته است که برخی از کارکنان آن قوه‌ از او باج‌خواهی کرده‌اند: "برادرم در جلسه‌اى که با جناب‌عالى داشته‌اند ضمن توضیح در خصوص فعالیت مجموعه «گروه امیر منصور آریا» شما را در جریان حضور باندهاى فاسد در ارکان قدرت و باج‌خواهى از مجموعه ما به بهانه‌هاى مختلف قرار داده و شما با تکان دادن سر و لبخندى از این موضوع گذشته‌اید و این حرکت جناب‌عالى از نظر برادر اینجانب این معنا را داشت هرکسى که از شما چنین تقاضایى دارد باید بدون چون و چرا مبلغ درخواستى پرداخت گردد".

در یکی از جلسات دادگاه امير خسروی برخی از مسئولان جمهوری اسلامی را متهم کرد که در جريان کارهایش بوده و حتی خود آنها معرفی‌نامه برای او صادر می‌کردند.

او گفته بود «همه آقايان بايد بيايند و بگويند که بانک آريا را برای بحث تحريم ايجاد کرديم. جلسه بعد بايد اين آقايان يا خودشان بگويند، اصلا به بالاترين مسئولان کشور بگويند که ما بوديم دستور اين کار را داديم يا اگر اين کار را نکنند من اسامی آنها را می‌گويم و اسامی همه اين افراد را با مدارک مستند و دليل و برهان دارم؛ چرا که شرايط تحريم وجود دارد. در واقع آنها اصلا از من خواستند به دولت کمک کنم.»


اين متهم در جلسه دوازدهم دادگاه رسيدگی به اختلاس سه هزار ميليارد تومانی که روز يکشنبه برگزار شد برخی از مسوولان جمهوری اسلامی را متهم کرد که در جريان کارهای وی بوده و حتی خود آنها معرفی نامه برای وی صادر می کردند.

آقای امير خسروی در زمينه به يکی از مسوولان مجمع تشخيص مصلحت نظام با نام اختصاری «م.ر» اشاره کرد که به نظر می رسيد اشاره وی به محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام باشد.

به گزارش خبرگزاری ايسنا، اين متهم گفت که «آقای م.ر از مسوولان مجمع تشخيص مصلحت نظام در منزلش، پارک لويزان، دفترش و در خيابان ظفر با من ملاقات و جلسه‌هايی را داشته است. من يک هشداری را در جلسه بعد به اين افراد می ‌دهم تا خودشان به دادگاه بيايند و همه چيز را بيان کنند.»

زمانی که ناصر سراج، قاضی دادگاه، حرف او را قطع کرد و از او پرسيد که «آيا دو هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان از سيستم خارج شده است؟»، مه آفريد امير خسروی خطاب به وی گفت: «چرا وقتی اسم افراد شاخص می ‌آيد اجازه نمی ‌دهيد حرف‌ مان را تمام کنيم.»

پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی که سال گذشته فاش شد جنجال بزرگی در محافل سياسی و رسانه ای ايران برانگيخت که اين امر واکنش آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی را برانگيخت و او در سخنانی از رسانه ها خواست تا «اين قضيه را کش ندهند.»

لطفا برای آشنایی بیشتر با مه‌آفرید امیرخسروی، برنامه‌ای که سال گذشته در صفحه آخر صدای آمریکا پخش شد را ببینید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر