۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۹, دوشنبه

مرد شصت ساله ی فداکاری پس از نجات یک دختر از غرق شدن در رودخانه کرخه، جان خود را از دست داد.

 به گفته رییس مرکز فوریت های پزشکی اورژانس 115 شوش، این مرد پس از شنیدن فریاد کمک یک دختر در حال غرق در رودخانه کرخه، خود را به آب انداخت و پس از نجات وی، خود در رودخانه غرق شد.
بی شک از خودگذشتگی این مرد ستودنیست و قابل تقدیر اما چرا با وجود غرق شدن بسیاری از شهروندان در فصل گرما، نباید مکانهای امن و مناسبی در کنار رودخانه بزرگی مثل کرخه برای شنا در فصل گرم برای مردم وجود داشته باشد تا اینگونه جان عزیز خود را از دست ندهند؟!
چرا در شهر شوش با بیش از 160 هزار جمعیت تنها دو استخر ظاهرا قابل استفاده و یک استخر نیازمند بازسازی وجود دارد؟! چرا در زمینه اطلاع رساني و حصارکشي مناطق خطرناک به اندازه کافی تلاش نمی شود؟
همه ساله در ايام نوروز خبر غرق شدن تعدادي از مردم خوزستان در آبهاي استان منتشر می شود.
پیش از این مسئول تربیت بدنی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان درباره ساماندهي استفاده از رودخانه ها در تابستان گفته بود که آمار غرق شدگان استان فاجعه بار است و بايد زودتر از اينها جلساتي در خصوص بهبود اين وضعيت گرفته مي شد.
در سالهاي اخير آمار غرق شدگان در خوزستان به 300 نفر هم رسيد. اين يعني در استان تقریبا و به طور متوسط روزي يک نفر غرق شده اند.
از اين تعداد غرق شده، 75 درصد در رودخانه ها و 11 درصد در کانال هاي آبياري غرق شده اند.
با آغاز فصل گرما بسیاری از خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان اقدام به شنا در رودخانه و کانال های آبیاری منطقه شمال خوزستان می کنند.
همچنین همزمان با انتشار خبر جان باختن مرد فداکار، یک منبع موثق نیز از غرق شدن جوانی 27 ساله در رودخانه دز در شهر میانرود دزفول خبر داد.
وی گفت: فرد مزبور که ˈسید عماد - م ˈ نام دارد برای آب درمانی به رودخانه دز رفته بود که در رودخانه غرق شده است.
تلاش چند روز گذشته برای یافتن جسد این غریق تاکنون بی نتیجه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر