۱۳۹۵ شهریور ۳۱, چهارشنبه

خامنه‌ای دوچرخه‌سواری زنان در مجامع عمومی را حرام اعلام کرد ....


خبرگزاری قاصدان آزادی :به دنبال استقبال هزاران نفر در شهرهای ایران از طرح "سه‌شنبه‌های پاک" یا "یک روز بدون خودرو"، خامنه‌ای در حکمی که روز یکشنبه ۲۸ شهریور در سایت رسمی‌ او منتشر شده، دوچرخه‌سواری زنان در مجامع عمومی را حرام دانسته است.
بر اساس این گزارش، سایت خامنه ای در صفحه‌‌ای با عنوان "دوچرخه‌سواری بانوان" ،در جواب به سوال «جایز بودن دوچرخه‌سواری زنان »با رعایت نکات شرعی" به صراحت گفته است که "دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است".

بیت العنکبوت خامنه‌ای در پاسخ به سوال خبرگزاری حکومتی فارس نوشت:"دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، غالبا موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد اشکال ندارد".

این طرح که در نقاط مختلف ایران انجام می‌شود، حدود یک ماه پیش به دلیل برخورد نیروی انتظامی با دوچرخه‌سواران زن در بعضی مناطق خبرساز شد و به همین دلیل موضوع دوچرخه‌سواری زنان در معابر عمومی دوباره مطرح شد.

در اعتراض به این برخوردها، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن دوچرخه‌سواران مرد و زن پلاکاردهای "آری به حق دوچرخه سواری زنان" را روی دوچرخه‌شان نصب کرده بودند یا در دست داشتند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر