۱۳۹۳ خرداد ۲۴, شنبه

چرا جمهوری اسلامی به جامعهٔ بین‌المللی تعهد میدهد اما به تعهدات خود عمل نمیکند؟

 زنان ایرانی بار دیگر پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی ماندند.گروهی از زنان ایرانی که دیروز برای تماشای بازی والیبال ایران با برزیل به استادیوم آزادی رفتند، اجازه ورود به ورزشگاه را نیافتند.
ژیلا بنی‌ یعقوب می‌گوید: فدراسیون جهانی والیبال از جمهوری اسلامی ایران تعهد گرفته بود که به زنان اجازه حضور در ورزشگاه را برای تماشای مسابقات جهانی والیبال بدهد. ما امروز برای تماشای مسابقه ایران-برزیل به استادیوم آزادی رفتیم.تعدادی از دخترها با روسری سفید بودند.برخی از روسری سفیدها چادری بودند برخی با مانتو.مسوولان ورزشگاه اجازه ورود به زنان را ندادند و ما پشت درهای بسته ماندیم.جمهوری اسلامی یکبار دیگر تعهداتش را در باره حقوق زنان نقض کرد.تعدادکمی از زنان که ظاهرا از هسران مقامات و یا وابستگان سفرا و خانواده های والیبالیست های برزیلی بودند توانستند وارد ورزشگاه شوند.
هنگامی که چند زن اجازه ورود پیدا کردند، با این پرسش ما روبرو شدند که چرا آنها اجازه دارند ما نداریم که ماموران گفتند:" آنها پاسپورت دارند، پاسپورت برزیلی"...یکی از دوستان ما(میرا قربانی) گفت :ما هم پاسپورت داریم، پاسپورت ایرانی.اجازه می دهید وارد شویم؟...پاسخی نیامد.
منبع: کانون زنان ایرانی‌
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر