۱۳۹۳ خرداد ۱۷, شنبه

نسرین ستوده: به فشارها علیه فعالان خاتمه دهید! غلامرضا خسروی یکی از معترضین موثر در ضرب و شتم زندانیان سیاسی در تاریخ ۲۸ فروردین بوده است! عبدالکریم لاهیجی: «غلامرضا خسروی سوادجانی به اتهامی اعدام شد که مدرک اثبات آن هرگز ارایه نشد!


-----------------
اشک های مادر غلامرضا خسروی در خیابان ۱۵ خرداد، مقابل بی داد سرای انقلاب پس از اعدام فرزندش
http://goo.gl/bjPNj8
-----------------
نسرین ستوده، حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی، با انتشار یادداشت کوتاهی، نسبت به اعدام غلام‌رضا خسروی، زندانی سیاسی واکنش نشان داد و از سکوت دولت در مقابل فشار بر فعالان مدنی و سیاسی انتقاد کرد: به فشارها علیه فعالان خاتمه دهید
دور جدیدی از حملات قضایی علیه فعالان مدنی و سیاسی آغاز شده است
یورش بیرحمانه به بند ۳۵۰ ، احضار و بازداشت فعالان مدنی و خبرنگاران، اعدام غلامرضا خسروی یکی از زندانیان سیاسی که در میان اعتراضات گسترده ی فعالان حقوق بشر در داخل و صحنه ی بین المللی به وقوع پیوست، همگی نمونه‌های عینی این یورش قضایی است.
فضای توام با رعب و وحشتی که از چند روز پیش بر این زندانی و خانواده‌اش حاکم شده بود،حکایت از آن دارد که این اعدام جز یک قدرت نمایی محض درقبال اعتراضات مردمی به حمله به بند زندانیان سیاسی نبوده است .
به ویژه آنکه همه ی اخبار حاکی از آن است که غلامرضا خسروی یکی از معترضین موثر در ضرب و شتم زندانیان سیاسی در تاریخ ۲۸ فروردین بوده است.
هرچند سکوت محض دولت، دست خشونت گرایان را در نمایش عریان یک جنایت قضایی باز گذاشته و باعث شده است تا نه تنها به شکایت زندانیان رسیدگی نشود بلکه با جابجایی رییس زندان‌ها و انتقال وی به پست قضایی ، امکان چنین کشتار هایی را که به قصد تسویه حساب‌های شخصی انجام می شود ،باز بگذارند . معهذا ضمن تاکید بر خاتمه دادن به فشارهای قضایی علیه فعالان و رسیدگی به ضرب و شتم بیرحمانه ی زندانیان سیاسی که به مثابه ی گروگان‌های شخصی به حساب می آیند، خواستهٔ خود را مبنی بر لغو کامل کلیهٔ احکام اعدام و به ویژه اعدام‌های سیاسی اعلام می دارم تا زمینه ی چنین انتقام جویی‌های شخصی فراهم نشود .
منبع: روز آنلاین
-------
عبدالکریم لاهیجی: «غلامرضا خسروی سوادجانی به اتهامی اعدام شد که مدرک اثبات آن هرگز ارایه نشد!
اما سخنگوی وزارت خارجه دولت " تدبیر و امید " قاطعانه از اعدام غلامرضا خسروی توسط قوه قضاییه دفاع کرد و آمریکا را به نقض حقوق بشر متهم کرده و گفت: "این فرد به جهت عضویت در گروه‌های تروریستی و مشارکت دراقدام ترورسیتی و کشتن افراد بیگناه مجازات شده است"
گزارش کامل در لینک زیر:
http://goo.gl/7BJf2A
کلن سکوت نکرد و سکوت نخواهد کرد!
روز گذشته به دعوت جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران/ کلن و حمایت کمپین علیه اعدام و حامیان مادران صلح کلن و دورتموند تظاهراتی در شهر کلن به نشانه اعتراض به اعدام غلامرضا خسروی برگزار شد که دهها نفر در آن شرکت داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر