۱۳۹۳ خرداد ۲۶, دوشنبه

معرفی و لینک دانلود کتاب «خدا بزرگ نیست» چگونه دین همه چیز را مسموم می‌کند

معرفی و لینک دانلود کتاب «خدا بزرگ نیست» چگونه دین همه چیز را مسموم می‌کند
نوشته: کریستوفر هیچنز
خوشبختانه این کتاب توسط شخصی بنام بهمنیار ترجمه شده است

کریستوفر هیچنز، در این کتاب بیان می‌کند که دین خشن، غیر عقلانی، متعصّب و همچنین یاور نژاد پرستی، قبیله گرایی و حماقت و بلاهت و دشمن آزادی عقاید و تحقیر کنندهٔ زنان و زورگو نسبت به کودکان است.
 دین آغاز جهان و انسان را به اشتباه معرفی می‌کند. دین بدون دلیل منطقی تفاضای سرکوب خصوصیات طبیعی انسان را دارد. دین افراد را به سوی خشونت و پیروی کورکورانه می‌کشد. دین به طور علنی و خصمانه، مخالف تحقیق آزاد و بی طرف است. 

هیچنز مطالب خود را با استفاده از برخی تجارب شخصی، مطالب تاریخی و انتقاداتی به متون و کتاب‌های دینی طرح (و نه اثبات) میکند.
بیشتر مطالب او در مورد ادیان ابراهیمی است ولی مواردی را هم نسبت به هندوییسم و دین بودا نوشته است. هیچنز قبل از نگارش این کتاب از ایران بازدید کرده بود و مدتی نیز در شهر اصفهان بود.
 در کل، انتقاد هیچنز از دین در کتابش روی چهار مورد زیر متمرکز است: دین آغاز جهان و انسان را به اشتباه معرفی می‌کند. 

دین بدون دلیل منطقی تفاضای سرکوب خصوصیّات طبیعی انسان را دارد. دین افراد را به سوی خشونت و پیروی کورکورانه می‌کشد. دین به طور علنی و خصمانه، مخالف تحقیق آزاد و بی طرف است
.
این کتاب در تاریخ ۱ می ۲۰۰۷ منتشر شد و طی یک هفته به رتبهٔ دوم بالاترین فروش در وبسایت آمازون بعد از هری پاتر دست یافت و در هفته سوم به رده بالاترین میزان فروش در فهرست نیویورک تایمز رسید
.
لینکهای دانلود
http://mamnoe.files.wordpress.com/2014/06/khoda-bozorg-nist.pdf

http://s5.picofile.com/file/8126324142/khoda_bozorg_nist.pdf.html

۱ نظر: