۱۳۹۴ شهریور ۳۰, دوشنبه

شاید باور نکنید اما این داستان واقعی است...! و این در حالی است که حاکمان دیکتانوری اسلامی شیعی در ایران، کیلو کیلو طلا و میلیونها دلار برای تزیین حرم امامان خود در عراق و همچنین حمایت از تروریزم در منطقه می فرستند ... !!


یک مصدوم اورژانسی تصادف مشکوک به ضربه‌ی مغزی به بیمارستان شهرستان خوی که دومین شهر استان آذربایجان غربی با جمعیتی قریب به نیم میلیون نفر است٬ آورده می‌شود. نیاز به سی تی اسکن است.
متصدی خیلی راحت می‌گوید دستگاه سی تی اسکن خراب است ! خب مسئله‌ی پیچیده‌ای نیست. می‌گویید که با دستگاه دیگری سی تی اسکن کند. جواب می‌دهد که بیمارستان قمر بنی‌هاشم فقط همین یک دستگاه را دارد! 
دستپاچه می‌شوید و عصبی. اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد این است که مصدوم را منتقل کردن به بیمارستان مدنی سخت است. اما وقتی می‌شنوید که آن‌جا دستگاه سی تی اسکن ندارد و برای کل شهر همین یک دستگاه خراب پاسخگوست٬ شوکه می‌شوید.
چاره چیست؟ به شما اطلاع می‌دهند که مصدوم باید به شهر سلماس منتقل شود و آنجا سی تی اسکن شود و بعد برگردد اینجا تا با توجه به جواب سی تی اسکن اقدامات لازم انجام شود! خب مجبور به انجام این پروسه هستید. به سرعت پیگیر کارهای انتقال می‌شوید. نیاز به آمبولانس مجهز است. 
خوی فقط ۵ آمبولانس دارد. دو تای آن از رده خارج است و برای اینچنین ماموریت‌هایی امکان استفاده ندارد. دو تای دیگر نیز مختص انتقال بیماران بین دو بیمارستان است. مانده یکی. آن یکی مشغول است و در ترافیک کاری. 
چاره‌ی کار را استعلام می‌کنید. جواب می‌دهند باید از سلماس آمبولانس مجهز بخواهی آنهم با هزینه‌ی هنگفت. مجبورید. در همین گیر دار دکتر محترم با تاخیر می‌رسد و با بی‌حوصلگی می‌گوید که شرایط مصدوم پایدار نیست و مطلقا نباید حرکتش داد. چاره چیست.. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ...
1 -  این داستان واقعی است
2 -  شاید باور نکنید اما خوی تنها دو بیمارستان دارد که بیمارستان قمر بنی‌هاشم در سال ۱۳۰۰ تاسیس شده یعنی ۹۵ سال پیش و بیمارستان مدنی در سال ۱۳۴۱ یعنی ۵۴ سال پیش.
3 -  پروژه‌ی بیمارستان آیت‌الله خویی سال‌های سال است که با پیشرف ۳۵ درصد خوابیده است. مقصر کیست؟ ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر