۱۳۹۴ مهر ۳۰, پنجشنبه

اين هم متن سياسي جالبي از دور و كلك مقام معظم !!!

نامه خامنه ای به روحانی، چند نکته اجمالی :
1- نامه خامنه‌ای به روحانی نه تنها علیه برجام که علیه قانون مصوب مجلس و شورای نگهبان، مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تعیین تکلیف برای سایر کشورهاست.
2- این نامه نشان می دهد شورای عالی امنیت ملی 19مرداد برجام را تایید کرده، مصوبه بی خاصیت مجلس 21مهر بود، این یعنی بیش از 60 روز دعوای الکی با هدایت رهبری.
3- خامنه‌ای در حالی که برجام را تایید کرده و نوشته در موارد ابهام، "مرجع، متن مذاکرات است"، چند جا نوشته فلان اقدام، "تنها هنگامی آغاز خواهد شد"، این یعنی توهم حکم حکومتی علیه معاهده بین المللی یا همان رویای مدیریت جهانی احمدی نژادی.
4- در بند 2 نامه خامنه‌ای، عبارت "توقف برجام در صورت وضع تحریم" را مهرداد بذرپاش، نماینده تندروی مجلس میخ واست به قانون اضافه کند ولی موفق نشد، حالا خامنه ای پدری کرد و اضافه کرد.
5- خامنه ای در نامه اش زحمت کشیده تقریبا تمام انتقادات دلواپسان علیه برجام را تایید و ده ها بهانه برای گیردادن هم آماده کرد.
6- تاکید بر ممنوعیت وضع تحریم های تروریستی و حقوق بشری علیه ایران از سوی خامنه ای، علاوه بر اینکه خلاف دستور کار مذاکرات هسته ای است و تعیین تکلیف برای جامعه جهانی می شود، بهترین خوراک را برای مخالفان تندرو در آمریکا آماده کرده است، رهبری دوطرفه تغذیه می کند.
7- خامنه ای، برجام را با عبارت "نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری" توصیف کرده و سعی کرده در مسیر اجرا، به اندازه کافی پتانسیل بالقوه کارشکنی فراهم کند، همه این موارد به خوبی نشان می دهد وی با برجام مخالف بوده،با این حال تاییدش در تاریخ ثبت می شود نه مخالفتش.
8- در خوشبینانه ترین تفسیر و در یک نگاه کلان، نامه خامنه ای یک سپر دفاعی برای دولت روحانی درست کرده که در مواجهه با کارشکنی های احتمالی غرب در مسیر اجرای برجام، به این نامه ارجاع دهد و خطر نقض برجام را گوشزد کند. با این حال مدت زمان اجرای برجام ده ساله است، همه مقامات آمریکا مثل اوباما و جان کری نیستند، این سیب می تواند هزار چرخ بخورد.
9 - فراز پایانی نامه خامنه ای یعنی "از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از امریکا جداً پرهیز شود"، نشان دهنده اوج دغدغه های رهبر مملکت است.
10- اندکی حوصله و تحقیق نشان خواهد داد بخش هایی از این نامه علیه اظهارات شخص خامنه ای در طول دو سال گذشته بوده است. در واقع رهبری برای نفی برجام به نفی خویشتن رسیده است، علو درجات!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر