۱۳۹۴ آبان ۳۰, شنبه

در تجمع صبح روز شنبه مقابل زندان اوین، تعدادی ازفعالان و معترضین تجمع کننده بازداشت شدند...


به گزارش آمدنیوز، تجمع اعتراضی شهروندان در مقابل زندان اوین که با هجوم تعداد زیادی از ماموران لباس شخصی و نیروهای انتظامی همراه بود، به دستگیری تعدای از افراد معترض از جمله مادر زندانی سیاسی امید علی‌شناس و پدر سعید زینالی و هم‌چنین تعدای از شاگردان محمدعلی طاهری انجامید.
یکی از منابع خبری هم گزارش داده است که هاشم‌زینالی‬ پدر سعید زینالی هنگام بازداشت، از این‌که بالاخره بعد از سپری شدن ۱۷ سال کسی صدای او را شنیده اظهار خوشحالی کرده است و اظهار داشته شاید این بار بتوانیم جوابی برای گمشده خویش پیدا کنیم.
دقایقی پیش ماموران امنیتی تعدادی از بانوان بازداشت شده را به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. یکی از بانوان در حالی‌که سوار بر ون ماموران امنیتی می‌شد اکرم‌نقابی‬ مادر سعید زینالی گفت که ماموران همسرش را در داخل دادسرای اوین مورد هجوم قرار داده‌اند. شدت این هجوم به حدی بوده که پدر سعید زینالی خونین شده، وی این هجوم را «وحشیانه» توصیف کرده است.
هم‌چنین بنا بر گزارش دیگری، دقایقی قبل «محسن شجاع» از فعالان مدنی معترض تجمع کننده در برابر زندان اوین، به همراه ۱۵ نفر از بازداشت شدگان، به بند امنیتی دو الف منتقل شدند. ماموران امنیتی در حین این انتقال، به خانواده‌های تجمع کننده در برابر زندان اوین گفته‌اند: «موهای بچه‌های خوشگل‌تان را هم زدیم.»
«اکرم نقابی» مادر سعید زینالی که امروز به دلیل بیماری موفق نشده بود در تجمع حضور یابد، پس از بازداشت همسرش در برابر زندان اوین، حضور یافت و پیگیری بازداشت همسرش را کرد که ماموران با عصبانیت خواستار دوری وی از محوطه زندان اوین شدند و وی را تهدید به بازداشت کردند.
هم‌چنین گزارش‌ها حاکی از آن است که «‫‏رضاملک‬» و «هاشم زینالی» پدر سعید زینالی به اداره اطلاعات منتقل شده‌اند.
هم چنین تعدادی از شاگردان محمدعلی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه هم در لیست بازداشت شدگان هستند که از اسامی آنان اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر