۱۳۹۴ آذر ۱, یکشنبه

شیعیگری یا بت پرستی ؟؟؟؟؟؟ .....

اگر به هر کدام از هم‌میهنان ما بگوئی بت پرست، قطعا ناراحت می‌شوند؛ زیرا آن را با تعالیم دینی که به آنها آموخته شده در تناقض می‌بینند؛
اکنون موضوع را از جهت دیگری مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهیم:
تقریبا همه‌ی ما در میان خانواده یا بستگان خویش کسانی را سراغ داریم که به طور مرتب به امامزاده و یا امام سر بزنند و از آنان حاجت بجویند با این استدلال که اینان مقربین درگاه الله هستند؛ اگر این را بپذیریم آیا می‌توانیم همین درخواست را در خانه داشته باشیم، یا نه باید حتما نزد قبرشان برویم و در آنجا به ضریحشان تمسک جوئیم و با بوسه بر این ضریح‌ها با کشیدن دست و یا پارچه‌ای خود و یا وسائلمان را متبرک کنیم؛
چه چیزی باعث شده که این ضریحها متبرک کننده شوند؟ آیا امواجی که از صاحب قبر می‌تابد سبب این تبرک است؟ اگر بله پس شعاع این امواج تا کجاست، یک متر؟ دومتر؟ یک کیلومتر یا اینکه این امواج امتداد شعاعشان تا بی‌نهایت است؟ اگر این شعاع در فاصله‌ی چندمتری از قبر تأثیر دارند پس هر کسی که در آنجا و به نزدیک قبر برود قطع به یقین متبرک است و اگر تا بی‌نهایت باشد پس همه‌ی جهان با این امواج متبرک شده است، در هر صورت ساخت ضریح و کشیدن دستمال به آن معنائی ندارد، اکنون فرض را بر این می‌گذاریم که امامان از اینکه چیزی را بر قبرشان بگذارند که گران قیمت و تجملاتی باشد خوشحال می‌شوند در این صورت باید بپذیریم که:
اولا ضریح هر اندازه گران قیمت تر باشد قدرت متبرک سازی‌اش بیشتر است و ثانیا این قدرت تبرک در صورتی به ضریح القا می‌شود که بر روی قبر امام یا امامزاده قرار گیرد؛ اکنون خوب به این تصاویر نگاه کنید، مردمی را می‌بینید که نیک می‌دانند ضریح در واقع مشتی فلز گرانبهائی بیش نیستند که به وسیله‌ی هنرمندانی چیره‌دست طراحی شده‌اند، شما از کجا مطمئن هستید که اکنون و بدون اینکه بر روی قبر امام (در اینجا امام حسین) قرار گیرد قدرت تبرک را دارند؟

برگردیم به موضوعی که در ابتدا بیان شد و آن اینکه آیا این ضریحها در واقع بتی بیش نیستند، اعراب صدر اسلام تندیس‌هائی از پیکره‌های افراد صالحی که دیگر در میانشان نبودند را به شکل آنها درست می‌کردند و از آنها درخواست حاجت را داشتند و معتقد بودند که این بتها در واقع آنها را به خدای اصلی یعنی الله نزدیک می‌کنند
شباهتهای بت‌پرستان الله‌ پرست با الله‌ پرستان مسلمان!
1- بت‌پرستان معتقد به وجود خدائی به نام الله بودند، همانگونه که الله‌ پرستان این اعتقاد را دارند(اشتراک در توحید ربوبیت).(1)

2- بت‌پرستان معتقد بودند که روزی دهنده‌ی واقعی الله است، همانگونه که الله‌ پرستان این اعتقاد را دارند.(2)
3- بت‌پرستان معتقد بودند بتهایشان خدایگانی هستند که مقربین درگاه الله شدند و الله‌ پرستان امام‌پرست معتقدند امامزادگان مقربین الله در زمین هستند.
4- بت‌پرستان منکر پرستش بت‌هایشان بودند و می‌گفتند اینها را عبادت می‌کنیم که ما را به الله نزدیکتر ‌کنند و الله‌ پرستان کشور ما نیز درست مانند بت‌پرستان، امامزادگانشان را پرستش می‌کنند و می‌گویند که اینها ما را به الله نزدیکتر می‌کنند.(3)
5- بت‌پرستان معتقد بودند که کعبه‌ خانه‌ی الله است و الله‌ پرستان هم درست مانند آنان اعتقاد دارند که خدایشان در عربستان سعودی دستور بنای خانه‌ای را برای خودش صادر کرده است.
آیا فرقی بین امام‌پرستان الله‌ پرست و بت‌پرستان الله‌ پرست وجود دارد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر