۱۳۹۴ آبان ۲۴, یکشنبه

دیدن و شنیدن اخبار کشته شدن هر انسانی در هر نقطه از جهان همانند کشتار دیروز پاریس درد آور و دهشتاناک است اما از آن درد آورتر دعا کردن برای تکرار نشدن چنین حوادثی است! دعا کردن امری بیهوده و بدور از عقلانیت است. هزار سال بنشین و دعا کن هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا هرگز با دعا کردن کاری از پیش نرفته است. چون امری ابلهانه است. بجای دعا کردن باید دست به اندیشیدن زد و راه حلی خردگرایانه برای هر مشکلی پیدا کرد. باید به ریشه و علل آن مشکل پی برد و آنرا بر طرف کرد. ریشه این ترورها در ایدئولوژی ادیان ابراهیمی از جمله اسلام و سیاست های محافظه کارانه و سودجویانه جهان غرب، حمایت کشورهای غربی از دیکتاتورهای منطقه خاورمیانه نظیر ایران و عربستان سعودی و حمایت چشم بسته از سیاست های دولت اسرائیل نهفته است. راه حل این مشکل مبارزه با هرگونه سیاست محافظه کارانه و ایستادن تمام قد در برابر ایدئولوژی های دینی و غیر دینی خشن و تنفرگراست. باید با این مشکل ریشه ای و اصولی برخورد کرد. باید تعارف و سیاست بازی های ماکیاولیسمی را کنار گذاشت.

دیدن و شنیدن اخبار کشته شدن هر انسانی در هر نقطه از جهان همانند کشتار دیروز پاریس درد آور و دهشتاناک است اما از آن درد آورتر دعا کردن برای تکرار نشدن چنین حوادثی است!
دعا کردن امری بیهوده و بدور از عقلانیت است.
هزار سال بنشین و دعا کن هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا هرگز با دعا کردن کاری از پیش نرفته است. چون امری ابلهانه است.
بجای دعا کردن باید دست به اندیشیدن زد و راه حلی خردگرایانه برای هر مشکلی پیدا کرد.
باید به ریشه و علل آن مشکل پی برد و آنرا بر طرف کرد.
ریشه این ترورها در ایدئولوژی ادیان ابراهیمی از جمله اسلام و سیاست های محافظه کارانه و سودجویانه جهان غرب، حمایت کشورهای غربی از دیکتاتورهای منطقه خاورمیانه نظیر ایران و عربستان سعودی و حمایت چشم بسته از سیاست های دولت اسرائیل نهفته است.
راه حل این مشکل مبارزه با هرگونه سیاست محافظه کارانه و ایستادن تمام قد در برابر ایدئولوژی های دینی و غیر دینی خشن و تنفرگراست. باید با این مشکل ریشه ای و اصولی برخورد کرد.
باید تعارف و سیاست بازی های ماکیاولیسمی را کنار گذاشت....


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر