۱۳۹۴ مرداد ۲۹, پنجشنبه

برای کنسرت شجریان در ترکیه، ۱۱ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شود ...


محمدرضا شجریان در ایران ممنوع‌الکار است و نمی‌تواند کنسرت برگزار کند. قرار بود که کنسرت شجریان در ترکیه برگزار شود و بلیط هم فروخته شد اما اجرای این کنسرت به تعویق افتاد. در صفحه‌ی فیس‌بوک شجریان خبر لغو کنسرت منتشر شد و قرار شد که هزینه‌ی بلیط به خریداران بازگردد.
در خبرها آمده است که هزینه‌ی این ممنوع‌الکار بودن شجریان برای ایران خروج ۱۱ میلیارد تومان ارز از کشور ایران ورود به کشور ترکیه است.
روزنامه‌ی مردم‌سالاری در این مورد نوشته است:
«هزینه هر شخص برای کنسرت استاد شجریان در ترکیه با در نظر گرفتن تاریخ اجرای کنسرت و اقامت به طور میانگین چهار روز در هتل سه یا چهار ستاره حدود دو میلیون تومان است. در مجموع، حدود ۱۱ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شود.»

به گزارش ایسنا، روزنامه مردم‌سالاری نوشت: تمام کشورهای دنیا در هر سطح از توسعه‌یافتگی معمولا به دنبال این هستند که از راه‌های مختلف جلوی خروج ارز از کشورشان را بگیرند. حفظ ذخیره‌های ارزی و سرمایه‌های مالی در هر کشور به قدری مهم است که همه کشورهای دنیا به هر نحوی در یک رقابت چراغ خاموش و مداوم به دنبال این هستند که نه تنها سرمایه‌های ملی خود را در مرزهای جغرافیایی خود حفظ کنند، بلکه تلاش مضاعفی نیز دارند که به هر نحوی این سرمایه را بیشتر کنند.
پایگاه خبری آفتاب به نقل از ایسکانیوز در این زمینه آورده است:
«خبرنگار ایسکانیوز درتماس با یک آژانس مسافرتی هزینه مسافرت به استانبول به مدت چهار روز را پرس و جو کرد. نتیجه این بود که هزینه هر شخص در تاریخ مشخص شده برای کنسرت محمدرضا و همایون شجریان با در نظر گرفتن تاریخ اجرای کنسرت و اقامت به طور میانگین چهار روز در هتل سه یا چهار ستاره حدود دو میلیون تومان است.البته این هزینه پایه است و با اضافه کردن هزینه خورد و خوراک،خرید سوغاتی ،استفاده از خدمات گردشگری و تفریحی و ...حتما این رقم به بالای ۳ میلیون تومان خواهد رسید! که با یک حساب سر انگشتی و بدون حساب کردن هزینه‌های جانبی ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کشور خارج می شود.
همچنین از طرفی بلیت های این کنسرت دارای ۱۵ قیمت متفاوت بر حسب شرایط سالن هستند. کمترین قیمت این بلیت ها ۳۰ دلار و بیشترین آنها ۲۹۰ دلار است. حال اگر میانگین این قیمت را ۱۶۰دلارحساب کنیم، با این حساب که می دانیم ظرفیت سالن ۲۲۰۰ نفر است و در دو روز اجرای کنسرت ۴۴۰۰ نفر تماشاچی این کنسرت خواهند بود، ضرب تعداد ۴۴۰۰ در ۱۶۰ دلار با احتساب اینکه کل ظرفیت سالن پرباشد مساوی است با ۷۰۴ هزار دلار معادل ۲ میلیاردو۳۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر