۱۳۹۴ شهریور ۲, دوشنبه

خبرگزاری قاصدان آزادی :به گزارش «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» از چندی پیش وجود حشرات موذی مانند ساس در بند هشت زندان اوین گسترش پیدا کرده است و گزیدگی و نیش این حشره باعث آزار و اذیت زندانیان شده است.

حشرات موذی مانند ساس در بند هشت زندان اوین
زندانیان جهت رفع این مشکل به مسئولین مربوطه گزارش داده اند و خواستار سم پاشی در بندها شده اند. اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده اند و به ناچار شخصا و با هزینه خود به فروشگاه زندان سفارش و سم تهیه می کنند”
براساس این گزارش ، حسین رفیعی و امیر امیرقلی دوتن از زندانیان این بند هستند که توسط ساس به شدت گزیده شده و وضعیت مناسبی ندارند.
حشره ساس یا Bed Bug که به دراکولای واقعی شهرت دارد، از راه خون خوراکی انسان و دیگر جانداران خون گرم تغذیه می کند.

همچنین از چندی پیش با شیوع یک بیماری چند تن از زندانیان بند ۸ زندان اوین به نوعی مسمومیت دچار شده اند. گفته شده این بیماری نوعی مسمومیت است و زندانیانی که به آن مبتلا شده اند دچار مشکلات گوارشی و حالت تهوع شده اند.
ابتلای چند تن از زندانیان به این بیماری موجب نگرانی دیگر زندانیان از وضعیت بیماران و خطر سرایت این بیماری به دیگران شده است.

بند هشت “بدترین بند زندان اوین” و “تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی اوین” توصیف شده است که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و امنیتی بر خلاف اصل تفکیک جرائم در ازدحامی فوق العاده و بدون امکانات و شرایط بد بهداشتی به همراه زندانیان غیرسیاسی نگهداری می شوند و اعتراضات مکرر زندانیان و خانواده ها نیز تا کنون راه به جایی نبرده است.
اغلب زندانیانی که پس از انتخابات ۹۲ بازداشت شده اند در بند هشت نگهداری می شوند و همچنین تعداد زیادی از زندانیان نیز از بند ۳۵۰ به این بند منتقل شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر