۱۳۹۴ مرداد ۳۰, جمعه

اشتباه تاکتیکی ایران در مورد سوریه و بازگشت ایران به آغوش روسیه و چین !

ایران دچار توهمات تاکتیکی شد و فراموش کرد که اکثریت مردم سوریه سنی هستند و از ایران بدلیل حمایت از اسد متنفرند. امروز دیگر امکان ندارد که احترام و امنیت یک ایرانی در سوریه حفظ شود وسیاست اشتباه دولت ایران به تنفر از ایرانیان بدل گشته است. چنانکه گزارشهایی از تصرف اموال و غارت و حتی تجاوز به ایرانیان ساکن در سوریه رسیده است. بنابر این ممکن است حتی به فرض آرام شدن اوضاع سوریه هم ، تا سالها حملات به اتباع ایرانی ادامه یابد و در واقع میلیاردها دلار هزینه از جیب ملت ایران در سوریه  هدر رفته است . همان میلیاردها دلاری که آبروی مردم ایران را در خاور میانه برده است.
در امریکا هم سیاست حزب دموکرات امزیکا همواره یک بام و دو هوا بوده است. برخورد قاطعی با گروههای تروریستی عراق و سوریه انجام نشده است. همانطور که دیدیم که این حزب با قیام مردم ایران در سال ۸۸ چه کرد : هیچ!  پیش از خرداد ۸۸ در تلویزیون امریکا سعی می شد  اینطور القاء شود که ایران هم دموکراسی است و انتخابات دارد. پس از وقوع  قیام بزرگ ۸۸ که رژیم را تا لبه ی براندازی برد، جز مرثیه سرایی و اعلام همدردی با قربانیان جنایات رژیم کاری از دولت امریکا ندیدیم .
اوباما آن روزها محتاط سخن می گفت و کمکی به جنبش برانداز نکرد. حال چگونه انتظار دارید همان اوباما ادعا کند که :« توافق با ایران برای حفظ صلح بوده است! »؟ اصلاً  اوباما جنگی در برنامه نداشته است که امروز ادعای صلح کند! و اصولاً صلح با رژیمهایی چون جمهوری اسلامی خود حمایت از جنگ طلبی آنهاست و اوضاع مشوّش خاور میانه چیزی نیست جز ساخت و پاخت با رژیمهای خودکامه که خود تابع  قوانین بین الملل نیستند.

روسیه و چین و دوستی  با ایران ؟

اقتصاد ایران امروز تنها  هفت هزارم از حجم اقتصاد جهانی است. این بدین معناست که روسیه و چین هرگز حاضر نبوده و نخواهند بود که بخاطر ایران ، خود را به مخاطره درگیری با غرب بیاندازند. اتحاد میان کشورهای غربی آنچنان است که چین و روسیه در جوامع بین المللی نوعی انزوا و انفعال را دارند. در پرونده ی هسته ای هم دیدیم که پشت ایران را خالی کردند و ثابت کردند که :« البته که دوست ایران نیستند» بلکه بدنبال منافع خود خود به قیمت تخریب و تحریم ایران نیز می باشند.
در واقع حمایتی از ایران وجود ندارد و ایران متحدی در جهان ندارد. این تنها ماندن ایران در جامع بین المللی همواره به ضرر ایران خواهد بود و باعث می شود در مسایل مختلف از ورزش و فرهنگ و اقتصاد تا حتی تمامیت ارضی کشور دچار تزلزل و شکست باشیم. در حالیکه کشورهای اتحادیه اروپایی برای ۳۰ سال آینده خود برنامه دارند ، ما نمی دانیم که روسیه و چین برای فردای ما چه آشی پخته اند! این دو کشور از ایران بعنوان لولوی سرخرمن استفاده می کنند و هرجا نیاز به فشار بر غرب باشد ، یکی از اهرمهایشان لولویی بنام ایران است ! در اقتصاد هم ایران به سطل آشغال چین و روسیه بدل شده است و چینی ها بخصوص عاشق بازرگانان ایرانیند!  چرا؟ چون هر چیزی را که می خواهند دور بریزند ، بازرگان ایرانی می خرد!
به ندرت می توان پروژه ای مفید و موفق را از روسیه و چین در ایران دید. چین حتی پروژه نفتی پارس جنوبی را بطور ناگهانی رها کرد و آبروی خود و تیمی که چین را  با رشوه و دروغ به عسلویه آورده بودند ، برد! ۳۷ سال از انقلاب ننگین اسلامی می گذرد و در گوشه گوشه ایران از آذربایگان تا بندرعباس می توان آثار بزرگ کمک اسرائیل به کشاورزی و صنعت ایران را دید. اسرائیل در سد سازی ، کشاورزی و کامپیوتر با ایران شاهنشاهی برای سالها همکاری داشت. اما اسرائیل را که خدمات بسیار در ایران انجام داده بود غدّه سرطانی نامیدند و  آرزوی نابودیش را می کنند و در مقابل نوکر روسیه ای می شوند که در تجزیه مشکلات امروز ایران سهم اساسی داشته است …. این است استکبار ستیزی آخوند!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر