۱۳۹۴ مرداد ۱۶, جمعه

دو عدالتخانه، و حکم یکسان برای سارق! ...

توجه کنید! سایت حکومتی مشرق نیوز در تحلیل خود به درستی دلیل بریدن دست توسط داعش را ایجاد رعب وحشت در میان مردم بیان می کند! و این دقیقا همان هدفی است که حکومت و دستگاه قضایی (به ویژه) از انتشار خبر بریدن دست و پا در ایران دارد. مشرق نیوز چنین تحلیل می کند: "اعمال هولناک را برای ایجاد رعب و وحشت و محکم‌تر مناطق تحت سیطره خود انجام می‌دهد درحالی شهروندان سوری را به اتهام سرقت اعدام و یا محکوم به قطع عضو می‌کند که عناصر خود این گروه به دزدیدن پول مردم و چپاول اموال عمومی و خصوصی در مناطق تحت سیطره خود شهره شده‌اند"!(http://bit.ly/1SV442y)
اما انگیزه‌ی «سیستم حاکم ایران» از شلاق زدن و اعدام و بریدن دست و پا در ملا عام، آن هم زمانی که می‌بیند نرخ دزدی با چنین نمایش‌هایی پایین نمی‌آید چیست؟

مدافعان حقوق بشر، مخالفان و معترضان به این اعمال ضد انسانی در مورد "انگیزه سیستم حاکم ایران"، از اعدام و بریدن دست و پا، می‌گویند که انگیزه، همان انگیزه‌ی داعش است: ارعاب!
توجیه‌گران حکومتی می‌گویند انجام این اعمال توسط داعش برخلاف اسلام و ضدانسانی است، اما از دید توجیه‌گران 'همان عمل وحشیانه در ایران' برای ایجاد امنیت و آرامش جامعه ضروری است!
با انتشار خبر قطع دست و پای سارقان مسلح در مشهد رسانه‌ها هیچ نظر و جهت‌گیری نکردند. به جای آن در گزارش‌های مفصل خود، باز هم به تقبیح اعمال وحشیانه‌ی داعش پرداختند! و عوامل این شبکه تروریستی را به توحش بر علیه انسانیت متهم کردند!!

خبرگزاری ابنا، وابسته به سپاه هم با انتشار گزارشی درباره قطع دست و پا توسط داعش در سال نود وسه ، این کار را برخلاف «سنت اسلامی» دانسته بود!! جالب اینجاست که این خبرگزاری داعش را به دلیل حضور کودکان در مراسم بریدن دست سرزنش کرده بود!! و ادعا کرده بود که داعش در حال وارونه جلوه دادن اسلام است.
هم‌زمان خبرگزاری آنا درباره مراسم "روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی" نوشت: "مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و اعطای دومین جایزه بین‌المللی حقوق بشر اسلامی در محل مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار شد. در این مراسم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رئیس مجمع علمای اهل تسنن عراق، ناصر العلی نماینده دفاع از حقوق بشر و دموکراسی یمن حضور داشتند".
بخشی از مطلب برگرفته از سایت روز آن لاین


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر