۱۳۹۶ خرداد ۱۸, پنجشنبه

زمانی برای منحرف کردن ذهن و توجه مردم ...!

دکتر جوزف گوبلز وزیر تبلیغات حکومت نازی که سهم زیادی در قدرت گرفتن هیتلر داشت می‌گفت: وقتی یک حکومت دچار ضعف مدیریتی و فساد و ناکارآمدی و فلاکت اقتصادی شود و وقتی نتواند نیازهای ابتدایی مردمش – از قبیل نان و کار و رفاه و امنیت و اعتبار و آسایش‌شان – را تامین کند، با موجی از نارضایتی و خشم و اعتراض عمومی مواجه می‌شود و کشور به سوی انقلاب و سقوط حکومت پیش می‌رود.
در چنین حالتی حکومت باید اذهان عمومی را به سوی یک موضوع فرعی، اما بزرگ منحرف کند… باید وارد یک جنگ شود. حکومت باید برای ملت دشمن بتراشد. دشمنان خارجی، دشمنان داخلی. اگر دشمن واقعی پیدا نشد، حتی دشمن خیالی… باید دائما از توطئه‌ها گفت، از نقشه‌هایی که دشمنان برای ما می‌کشند… باید از هر فرصتی و هر حادثه‌ای برای راه انداختن یک جنگ تبلیغاتی استفاده کرد. 
باید دائما درگیر بود؛ درگیر جنگ، درگیر تبلیغات علیه همسایگان، علیه کشورهای قدرتمند، علیه سازمان‌های جهانی… باید بحران ساخت. رمز موفقیت و ماندگاری حکومت‌های ضعیف در وضعیت جنگی و بحران‌هاست.
در جنگ‌ها و بحران‌ها است که مردم بدبختی‌های مالی و شغلی و شخصی و معیشتی‌شان را فراموش می‌کنند و با حکومت همدل می‌شوند و این بهترین فرصت برای سرکوب منتقدان داخلی است. کشور که آرام شود، مردم طلب‌کار حکومت می‌شوند. باید کشور را دائما در حالت جنگی نگه داشت. باید کاری کرد که مردم وقتی به هم می رسند، دائما از جنگ و از دشمن بگویند.

بسیاری شواهد و قرائن و سوالات مختلف وجود دارد که ساختگی بودن حوادث امروز را توجیه می‌کند؛ کسانی که با پرداخت پول به خانواده افغان‌های بی‌بضاعت از جوانان آن‌ها به عنوان گوشتِ دم توپِ اسد استفاده می‌کنند؛ توان این را هم دارند تا با همان روش، یک نمایشِ تروریستی که منجر به کشته شدن شهروندان عادی و بی‌گناه می‌شود به راه بیندازند. باید منتظر ماند و دید پشتِ پرده این نمایش چه هدفی خوابیده و این به زمانِ زیادی نیاز ندارد. چون برادران تبحّر خاصی در کشیدن نقشه‌های بچه‌گانه و همچنین لو دادنِ خود دارند ...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر