۱۳۹۵ خرداد ۱۷, دوشنبه

دهن کجی دوباره شورای نگهبان به رای مردم ...


شورای نگهبان مانع از راهیابی دو نماینده حامی دولت به مجلس شد.
حوزه انتخابیه اهر شاهد ابطال آرایی بود که برای انتخابات مجلس دهم به صندوق ریخته شده بود و در حوزه انتخابیه تبریز نیز جای نفر چهارم و پنجم تغییر داده شد تا در نتیجه دو نامزد حامی دولت حسن روحانی نتوانند وارد مجلس شوند.
در حوزه انتخابیه اهر و هریس، شورای نگهبان نتیجه دور دوم رای گیری را باطل کرد که در نتیجه آن بیت‌الله عبدالهی نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان – که موفق شده بود آرای لازم برای ورود به مجلس را به دست آورد – از راهیابی به مجلس دهم بازماند.
در حوزه انتخابیه تبریز که ۶ کرسی در مجلس دارد، و براساس تصمیم شورای نگهبان، محمداسماعیل سعیدی (نامزد مورد حمایت اصولگریان) به جای علیرضا منادی‌سپیدان (نامزد حامی دولت) راهی مجلس دهم شد.
دو هفته پیش از این نیز شورای نگهبان صحت انتخابات در حوزه انتخابیه بندر لنگه، بستک و پارسیان را رد کرد و خالد زمزم نژاد که در فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان و میانه رو ها قرار داشت و موفق به کسب آرای لازم شده بود، را از راهیابی به مجلس بازداشت.
قبل از این نیز مینو خالقی – منتخب مردم اصفهان – با تصمیم شورای نگهبان از ورود به مجلس دهم بازماند. عکس های بدون حجاب منتسب به مینو خالقی در خارج از کشور، از جمله علل مهم و شایع برای ابطال آرای او بود. موضوع مینو خالقی بین دولت و شورای نگهبان بحث هایی ایجاد کرده بود که نهایتا، با نظر رهبری و شورای حل اختلافات، پرونده مینوخالقی بسته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر