۱۳۹۵ تیر ۵, شنبه

نصرالله: تمام منابع مالی حزب‌الله مانند موشک‌هایش از ایران تامین می‌شود ...

نصرالله: تمام منابع مالی حزب‌الله مانند موشک‌هایش از ایران تامین می‌شود
حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در یک سخنرانی عمومی با اشاره به محدودیت‌های اخیر مالی علیه این گروه گفته است که این محدودیت‌ها تاثیری در وضعیت حزب‌الله ندارد چون تمام منابع مالی حزب‌الله نه از بانک‌ها بلکه از سوی ایران تامین می‌شود.
به گزارش سایت المنار متعلق به حزب‌الله لبنان، آقای نصرالله گفت "این پول‌ها همان‌طور به دست ما می‌رسد که موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم."
حزب‌الله پیش از این هم به حمایت‌های ایران از خود اشاره کرده اما چنین صراحتی در تایید دریافت "تمام" منابع مالی و تجهیزات نظامی از سوی رهبران این جنبش کم‌سابقه است.
حدود دو هفته پیش ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان گفته بود که حدود ١٠٠ حساب بانکی مرتبط با حزب‌الله لبنان به درخواست آمریکا مسدود شده است.
+ بیشتر بخوانید: بانک مرکزی لبنان: ١٠٠ حساب مرتبط با حزب‌الله را مسدود کردیم
آقای سلامه گفت که "قانون ممانعت از تامین مالی بین‌المللی حزب‌الله" ماه دسامبر گذشته در آمریکا به تصویب رسیده و همانند دیگر تصمیم‌های وزارت دارایی آمریکا "به طور خودکار در لبنان اجرا می‌شود". آمریکا جنبش حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی می‌داند.
حسن نصرالله در سخنرانی امروز خود در مراسم چهلمین روز کشته شدن مصطفی بدرالدین، از فرماندهان ارشد حزب‌الله گفت که این گروه از همان ابتدا قانون آمریکا علیه حزب‌الله را رد کرده و افزود "بعضی در لبنان هستند که برای سرنگونی مالی حزب‌الله تلاش می‌کنند که این کاری احمقانه و کودکانه است".
رهبر حزب‌الله از ایران و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به دلیل حمایت‌های از این گروه قدردانی کرد.
آقای نصرالله این سخنان را امروز جمعه ۲۴ ژوئن (۴ تیر) در مراسم چهلمین روز کشته شدن مصطفی بدرالدین، از فرماندهان ارشد حزب‌الله بیان کرد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر