۱۳۹۴ مرداد ۴, یکشنبه

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پی‌گیر طرحی هستند تا با تبدیل آن به قانون بتوانند، التزام افراد جامعه به داشتن حجاب را از آن چه که اکنون برقرار است بیش‌تر کنند؛ طرحی موسوم به «صیانت از حریم عفاف و حجاب».


این طرح شامل نه بند است که برخی بندهای آن به انحاء مختلف پیش از این توسط نهادهای گوناگون نیز اجرا شده و برخی به سبب مشکل‌ساز شدن، متوقف شده‌اند.
بندها شامل جریمه‌های در نظر گرفته شده برای برخی اعمال از جمله بی‌حجابی و همچنین راه‌کارهایی برای اجرایی کردن این قانون هستند.
جریمه‌های در نظر گرفته شده شامل «توبیخ کتبی» و «کسری حقوق» تا یک سال برای کارمندان و «جریمه‌ی مالی» و «توقیف ٧٢ ساعته‌ی خودرو» برای شهروندان تا اجبار به شرکت در «دوره‌های آموزشی عفاف و حجاب» که اختصاصاً برای زن‌ها در نظر گرفته شده است.
همچنین به عنوان راهکارهایی برای بهبود بخشیدن به اجرای این قانون، تدابیری برای جمع‌آوری ماهواره‌ها و نحوه‌ی سامان‌دهی بخش حراست‌ نهادهای مختلف برای شناسایی افرادی که حجاب و پوشش مورد نظر حکومت را ندارند، در نظر گرفته شده است.
در نهایت این طرح در نظر گرفته است که درآمدهای ناشی از اجرای این قانون پس از واریز به خزانه‌ی دولت باز هم برای اجرای بهتر مساله‌ی حجاب در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته یا به رسانه‌ها برای تهیه‌ی برنامه‌های مرتبط با حجاب اختصاص داده شود !!!!!!!!!!!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر