۱۳۹۴ تیر ۲۱, یکشنبه

پیامبر اسلام: طاعون برای هر مسلمان، شهادت بحساب می آید. !!!


ترس و وحشت از ابتلا به طاعون، نا آگاهی از چگونگی درمان و جلوگیری آن و مرگ افراد طاعون زده، هنرمندان را از عهد باستان تا اوایل اواسط رنسانس به ابراز احساسات و توصیف طاعون برانگیخته است.
اما اینکه پیامبری که ادعای ارتباط با الله که خالق کائنات از سوی او نامیده شده از دلایل بیماری طاعون بی خبر است و چنین می گوید جای بسی شگفتی و تعجب است!
این گفته محمد " طاعون برای هر مسلمان، شهادت بحساب می آید. " دو دلیل بیشتر ندارد:
1- یا محمد پیامبری دروغین است و با خدای خالق کائنات در ارتباط نیست.
2- یا خدای خالق کائنات " الله " در کار نیست و موجودی خیالی و ساختگیست و در نتیجه باز ادعای پیامبری هر انسانی از سوی چنین خدای خیالی و دروغین نیز دروغگویی و شیاد بازی بیش نیست و نبوده است.

و اما بیماری طاعون چیست؟
بیماری طاعون یک بیماری واگیردار است که عامل آن باسیل یرسینیا پستیس (Yersinia pestis) است. این باسیل گرم منفی است که با رنگ های اختصاصی مثل رایت و گیمسا و وایسون به صورت دو قطبی دیده میشود. رشد این باکتری در محیط های حاوی خون و متیعات بافتی و در دمای 30 درجه سانتی گراد به سرعت اتفاق می افتد. کنی ها به صورت نامنظم و خشن است. این باسیل در سال ۱۸۹۴، پس از سال‌ها پژوهش، توسط الکساندر یرسین کشف شد. این بیماری کشنده بارها در طول تاریخ باعث بحران‌های شدید اقتصادی و اجتماعی شده‌است.

موش صحرایی سیاه مهمترین مسیر انتشار بیماری طاعون است اما برخلاف تصور عمومی جوندگان مخزن این بیماری نیستند بلکه خودشان اولین قربانی آن هستند و مرگ دسته‌جمعی موشها می‌تواند نشانه شیوع طاعون باشد. وقتی یک کک مبتلا به طاعون یک موش را گاز می‌گید باکتری طاعون را به او منتقل می‌کند. سپس کک‌های دیگر با گاز گرفتن آن رات به این بیماری مبتلا می‌شوند و با گاز گرفتن انسان آن را به انسان منتقل می‌کنند.
راه‌های دیگر ابتلا به طاعون، گازگرفتگی از طریق جوندگان، یا خوردن جاندار مبتلا به طاعون است. انتقال طاعون از انسان به انسان هم از طریق تماس و تنفس (در صورتی که فرد بیمار به طاعون ریوی مبتلا باشد) انجام می‌گیرد...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر