۱۳۹۴ تیر ۲۵, پنجشنبه

طبق عقاید مسلمانان اطاعت زن از مرد باعث تحکیم بیشتر نظام زندگی و خانواده می شود!!! هر واژه ای دارای بار معنایی ویژه ای است .. دینداران یا معنی اطاعت را نمی دانند یا تحکیم نظام زندگی و یا خانواده را..!!!

اطاعت = اطاعة به معنی فرمانبرداری است.
خانواده محلی است که پایه های زندگی بر اساس عشق و علاقه و نگرش مشترک پیوند می خورد نه دستور و فرمانبرداری!
خانواده فرمانده ندارد بلکه زن و مرد با هم مسؤل زندگی مشترکشان هستند و در مسائل پیش از هر چیزی باید یکدیگر را قانع کنند نه از هم فرمان بگیرند!
اینکه دینداران مسلمان هستند و دینشان بر اساس تسلیم پذیری است نه نگرشهای منطقی ، دلیل نمی شود پایه های زندگی مشترک دیگران که اصولا باید بر اساس عشق و علاقه ی مشترک به هم گره بخورد چون نگرش دینی شان با نظامی مطلقی که فرمان دادن و فرمان گرفتن در آن شرط اصلی است یکی گرفته شود و چنین هم فکر کند که پذیرشش موجب تحکیمش می شود!
مسلمانان زن را موجود اسیر و ناقص و ناتوانی فرض کرده اند که هر گاه فرمانشان را منکر شود عملی غیر اخلاقی انجام داده و باید تنبیه شود!
در این نگرش مطلق ، مسلمانان خود را جای خدایشان گذاشته که هر نافرمانی از خود را نافرمانی از خدا می پندارید و حکمش را هم تنبیه بدنی!
در آیین مثلا برابر اسلام زن به جرم زن بودنش همواره باید فرمانبردار مرد باشد!
در جوامع مدنی و غیر دینی امروز هر گاه منطق فردی برتر از منطق دیگری شود او توانمندتر است توانمندی به جنسیت نیست ای مسلمان!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر