۱۳۹۴ تیر ۲۲, دوشنبه

خامنه ای : اسلام رحمانی غلط است؛ آمار افسردگی دروغ؛ کنسرت در دانشگاه‌ها قدغن و استاد نامطمئن ممنوع! ...


چند روز بعد از حمایت غیرمنتظره رهبری از فساد علمی و بورسیه های غیرقانونی دولت سابق، علی خامنه ای دیدگاه های جدید خود را در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اعتقادی هم اعلام کرد؛ دیدگاه هایی آشکارا از آنها بوی تحجر به مشام می رسد.
به گزارش کلمه، رهبری که شنبه شب میزبان افطار دانشجویان دستچین شده از دانشگاه های مختلف بود، خواستار به کارگیری “اساتید ارزشی” در دانشگاه ها و ممانعت از حضور “عناصر نامطمئن برای نظام و کشور” شد و در تبیین مصداق افراد “نامطمئن” گفت: کسانی که در سال ۸۸ آن حوادث را به راه انداختند و بدون هیچ منطقی با اسلامیت و جمهوریت نظام مخالفت کردند، قابل اطمینان نیستند.
وی همچنین به وزرای علوم و بهداشت هشدار داد که به “تشکلهای انقلابیِ دانشجویی” سختگیری نکنند و گفت: حرف های تشکل های دانشجویی انقلابی و اسلامی همان حرفها و مطالبات ماست و افرادی که در دانشگاه ها، کارها و مسئولیت های کلیدی در دست دارند مطلقاً نباید بر این تشکل ها سختگیری و فضای فعالیت آنان را محدود کنند.
بر اساس خبری که در وب سایت رسمی دفتر رهبری منتشر شده، آیت الله خامنه ای گزارش های منتشرشده درباره افزایش آمار افسردگی را نیز رد کرد و این گزارش ها را به “مراکز مغرض آماری” نسبت داد! وی سپس افسردگی را به اعضای اروپایی داعش نسبت داد که از طریق عملات انتحاری دست به خودکشی می کنند.
رهبری ادعای افزایش افسردگی در جوانان ایرانی را “دروغ محض و خباثت آمیز” و “بهانه ای برای تجویز آزادی های مبتذل” دانست و اعلام کرد که با این آزادی ها و کارهایی نظیر برگزاری کنسرت در دانشگاه ها مخالف است.
وی در بخشی از سخنرانی خود با انتقاد شدید از برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت های موسیقی در دانشگاه ها، گفت: کسانی که دختران و پسران دانشجوی مردم را تحت عنوان ایجاد جاذبه، به صورت مختلط در پوشش اردوهای دانشجویی به اروپا می برند، قطعاً به محیط های دانشجویی و حتی نسل آینده خیانت می کنند.
علی خامنه ای در جای دیگری از سخنان خود نیز بار دیگر این موضع را تکرار کرد و گفت: در خصوص ترویج برخی مسائل مُخلّ پیشرفت های علمی در دانشگاهها نظیر برگزاری کنسرت های موسیقی، اینگونه کارها به بهانه ی نشاط بخشی به محیط دانشجویی، جزو غلط ترین کارهاست.
رهبری چند روز قبل هم افشای فساد بزرگ علمی و بورسیه های غیرقانونی دولت احمدی نژاد را یکی دیگر از “غلط ترین کارها” دانسته بود.
وی علاوه بر مخالفت با اردوی مختلط و کنسرت در فضاهای دانشجویی، برای اولین بار با تعبیر “اسلام رحمانی” که مورد اقبال گسترده اندیشمندان و دلسوزان اسلام و انقلاب بوده، نیز مخالفت کرد!
علی خامنه ای با “غلط و گمراه کننده” و “حرفهای بدون تأمل و سطحی” توصیف کردن سخن کسانی که دم از اسلام رحمانی می زنند، مقصود از اسلام رحمانی را پیگیری لیبرالیسم ذکر کرد و اسلام رحمانی را ناظر به ارزش های امریکایی و صددرصد غلط دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر