۱۳۹۴ آذر ۲۹, یکشنبه

خمينی در کتاب «کشف اسرار» بعد از يک هتاکی به کسروی مينويسد: "سوابق آن مرد ابله در تبريز و طهران در دست است و آنها که او را ميشناسند به ناپاکی و خلاف عفت ميشناسند چنين عنصری که خود ناپاکترين عناصر است مردم را به آئين پاک که آئين زرتشت موهوم است دعوت ميکند.... دولت اسلام با مقررات دينی و مذهبی اشخاصی که اين ياوه سرائی ها را ميکنند در حضور هواخواهان دين اعدام کنند و اين فتنه جويان را که مفسدفی الارض هستند از زمين براندازند." ص ۱۵ نامه‌ای سرگشاده به قلم سید روح‌الله خمینی به تاریخ اردیبهشت ۱۳۲۳ خورشیدی خطاب به مردم و روحانیان بود. این نامه یک‌ سال پس از انتشار کتاب جنجالی «شیعیگری، بخوانید و داوری کنید» نوشته احمد کسروی، منتشر شد. در این نامه خمینی، سید احمد کسروی را «یک نفر تبریزی بی‌سروپا» خطاب کرد و از روحانیونی بود که «مسلمانان با غیرت» را به کشتن «این مرتد جاهل مفسدالارض» فراخواند.

خمينی در کتاب «کشف اسرار» بعد از يک هتاکی به کسروی مينويسد: "سوابق آن مرد ابله در تبريز و طهران در دست است و آنها که او را ميشناسند به ناپاکی و خلاف عفت ميشناسند چنين عنصری که خود ناپاکترين عناصر است مردم را به آئين پاک که آئين زرتشت موهوم است دعوت ميکند.... دولت اسلام با مقررات دينی و مذهبی اشخاصی که اين ياوه سرائی ها را ميکنند در حضور هواخواهان دين اعدام کنند و اين فتنه جويان را که مفسدفی الارض هستند از زمين براندازند." ص ۱۵
نامه‌ای سرگشاده به قلم سید روح‌الله خمینی به تاریخ اردیبهشت ۱۳۲۳ خورشیدی خطاب به مردم و روحانیان بود. این نامه یک‌ سال پس از انتشار کتاب جنجالی «شیعیگری، بخوانید و داوری کنید» نوشته احمد کسروی، منتشر شد. در این نامه خمینی، سید احمد کسروی را «یک نفر تبریزی بی‌سروپا» خطاب کرد و از روحانیونی بود که «مسلمانان با غیرت» را به کشتن «این مرتد جاهل مفسدالارض» فراخواند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر