۱۳۹۴ آذر ۲۹, یکشنبه

تعداد زنان سرپرست خانوار طی هفت سال، ۵۷ درصد بیشتر شده‌اند این سخن رییس سازمان بهزیستی ایران است. و البته این آمار سال ۸۵ تا ۹۱ است. در سه سال گذشته هم، با توجه به شرایط وخیم اجتماعی و اقتصادی کشور بی‌شک افزایش بیشتری یافته‌است. لینک منبع: http://goo.gl/E1RPCV همین چند ماه پیش بود که رییس کمیته امداد اعتراف کرد که یک میلیون و 30 هزار خانوار با سرپرست زن به علت فوت همسر، طلاق، اعتیاد و ...وجود دارد و سن زنان سرپرست خانوار در حال کاهش است. لینک منبع: http://goo.gl/ga8Q7b ................................ مسوولان ایران تاکنون بارها نسبت به افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند ولی فقط در حد "اظهار" بوده و نه حل مساله! آمار افزایشی این مشکل اجتماعی نشاندهنده‌ی بی عملی تمام سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع است. در جامعه‌ی متاسفانه مردسالار ما، با از دست دادن سرپرست ، مادر خانواده بار مسائل اقتصادی خانواده را به دوش می گیرد. هیچ نهاد و سازمانی هم، حمایتی تاثیرگذار و جامع از این زنان و خانواده‌هایشان بعمل نمی‌آورد!

تعداد زنان سرپرست خانوار طی هفت سال، ۵۷ درصد بیشتر شده‌اند
این سخن رییس سازمان بهزیستی ایران است.
و البته این آمار سال ۸۵ تا ۹۱ است. در سه سال گذشته هم، با توجه به شرایط وخیم اجتماعی و اقتصادی کشور بی‌شک افزایش بیشتری یافته‌است.
لینک منبع: http://goo.gl/E1RPCV
همین چند ماه پیش بود که رییس کمیته امداد اعتراف کرد که یک میلیون و 30 هزار خانوار با سرپرست زن به علت فوت همسر، طلاق، اعتیاد و ...وجود دارد و سن زنان سرپرست خانوار در حال کاهش است.
لینک منبع: http://goo.gl/ga8Q7b
................................
مسوولان ایران تاکنون بارها نسبت به افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند ولی فقط در حد "اظهار" بوده و نه حل مساله!
آمار افزایشی این مشکل اجتماعی نشاندهنده‌ی بی عملی تمام سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع است.
در جامعه‌ی متاسفانه مردسالار ما، با از دست دادن سرپرست ، مادر خانواده بار مسائل اقتصادی خانواده را به دوش می گیرد.
هیچ نهاد و سازمانی هم، حمایتی تاثیرگذار و جامع از این زنان و خانواده‌هایشان بعمل نمی‌آورد!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر