۱۳۹۵ شهریور ۱۰, چهارشنبه

افشای ابعاد جدیدی از تخفیف های نجومی املاک شهرداری تهران به افراد خاص! ... شورای شهر تهران، شهرداری را به تخلف در واگذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از املاک خود به نور چشمی ها و خودی ها متهم کرد. شهرداری تهران در فروش املاک تا ۳۰درصد به مدیران شهرداری، بعضی خبرنگاران صداو سیما و تعاونی مسکن قوه قضائیه تخفیف داده است.

شورای شهر تهران، شهرداری را به تخلف در واگذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از املاک خود به نور چشمی ها و خودی ها متهم کرد. شهرداری تهران در فروش املاک تا ۳۰درصد به مدیران شهرداری، بعضی خبرنگاران صداو سیما و تعاونی مسکن قوه قضائیه تخفیف داده است.
لیست اسامی طرف‌های دریافت‌کننده‌ اراضی و املاک واگذار شده شامل اسامی بیش از ۱۰۰ شخص حقوقی و حدود ۱۵۰ نفر شخص حقیقی است که در بین آن‌ها نام چند تن از اعضا و کارکنان شورای شهر تهران نیز به چشم می‌خورد.
در پی افشای تخفیف های نجومی شهرداری تهران برای فروش املاک به افراد خاص؛ بررسی های دقیق تر حاکی از آنست که ابعاد تخلف صورت گرفته فراتر از تخفیفات اعلامی میباشد. بگونه ای که بررسی ها نشان میدهد قیمت کارشناسی اعلام شده در مناطق مختلف به هیچ وجه با واقعیت همخوانی نداشته و کاملا کاذب ،غیر واقعی و بسیار پایین تر از قیمت موجود میباشد.
در زیر بطور مستند برمبنای چند منبع متعبر که شامل قیمت کارشناسی ملک مناطق مختلف تهران در چند سایت معتبر و قیمت کارشناسی فروش املاک مازاد ارگانها و تحقیق میدانی از آژانسهای مناطق میباشد ،وضعیت املاک واگذار شده شهرداری در چند منطقه تهران بررسی و مقایسه دقیق شده است:
.
-دربند:
ارزش واقعی هرمتر: حداقل 9تا15میلیون
کارشناسی اعلامی هرمتر:5/700
پرداخت نهایی هرمتر: 2/850میلیون
تخفیف اعلامی: 50درصد
تخفیف واقعی: حداقل 68درصد
.
- ولنجک:
ارزش واقعی هرمتر: حداقل10/5تا 15میلیون
کارشناسی اعلامی هرمتر:4/700میلیون
پرداخت نهایی هرمتر: 2/350میلیون
تخفیف اعلامی: 50درصد
تخفیف واقعی: حداقل 78درصد
.
- نیاوران:
ارزش واقعی هرمتر: حداقل 11 تا18 میلیون
کارشناسی اعلامی هرمتر: 7/272میلیون
پرداخت نهایی هرمتر: 3/636 میلیون
تخفیف اعلامی: 50درصد
تخفیف واقعی: حداقل 67 درصد
.
سعادت آباد:
ارزش واقعی هرمتر: حداقل 9تا14میلیون
کارشناسی اعلامی هر متر: 6میلیون
پرداخت نهایی هرمتر: 4/210میلیون
تخفیف اعلامی: 30درصد
تخفیف واقعی: حداقل 53درصد
.
میدان هروی:
ارزش واقعی هرمتر:حداقل6/5 تا9میلیون
کارشناسی اعلامی هر متر:3/200میلیون
پرداخت نهایی هرمتر: 1/600میلیون(!)
تخفیف اعلامی: 50درصد
تخفیف واقعی :حداقل 75درصد
.
ظفر :
ارزش واقعی هرمتر:حداقل 8/5 تا 11میلیون
کارشناسی اعلامی هرمتر : 3/461میلیون
پرداخت نهایی هر متر :2/215میلیون
تخفیف واقعی : حداقل 74درصد
تخفیف واقعی : حداقل 74درصد
.
توجه شود که در بررسی فوق در هر منطقه برمبنای موقعیت محلی و امکانات ملک و... قیمت " آپارتمان نوساز" دارای محدوده متغیر ،و کف حداقل و سقف حداکثری میباشد، که درموارد بالا، قیمت «حداقل» در هر منطقه در نظر گرفته شده است.
⬅️توجه شود که در بررسی فوق در هر منطقه برمبنای موقعیت محلی و امکانات ملک و... قیمت " آپارتمان نوسا" دارای محدوده متغیر ،و کف حداقل و سقف حداکثری میباشد، که درموارد بالا، قیمت «حداقل» در هر منطقه در نظر گرفته شده است.
قطعا بسیاری از املاک واگذار شده دارای شاخصهای قیمت متوسط و حداکثر هر منطقه بوده اند، بدیهیست اگر بر این مبنا بررسی املاک فوق صورت گیرد تخفیف های اعطایی شهرداری تهران به مجموعه افراد خاص بسیار بیشتر ازمبالغ فوق میباشد‼️

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر