۱۳۹۴ خرداد ۳, یکشنبه

نامه ی مهندس مهدی بازرگان به صورت محرمانه به ر. خمینی در اسفند 62 .. ادامه جنگ ضرورتی ندارد ..!

امروز سالروز آزادی خرمشهر در سال 1361 است . اما شاید خیلی از هم نسلی های ما ندانند چرا علی رغم این پیروزی،جنگ همچنان ادامه یافت.
در نامه ی زیر که توسط مهندس مهدی بازرگان به صورت محرمانه به روح الله خمینی در اسفند سال 62 نوشته شده، از وی خواسته شد تا بیش از این به جنگ ادامه ندهد اما متاسفانه هیچ اراده ای برای پایان دادن به بلای خانمانسوز جنگ در دستگاه رهبری جمهوری اسلامی در آنزمان وجود نداشت.
در بخشی از این نامه آمده بود : بدیهی است آن زمان که صدام دیکتاتور عراق در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۵۹ تجاوز آشکار به مرز و بوم و به جان و مال ما کرد، وظیفه انقلابی و قانونی همگی و بالاتر از آن حکم خدا این بود که با تمام نیرو تا آخرین نفر و نفس بجنگیم و دشمن غاصب غدار را از خاکمان بیرون کنیم، که خوشبختانه به همت جوانان و پیران غیور و ایثارگر و پیروی ملت شهیدپرور از رهبر متوکل و با تلاش مسئولین مصمم، موفق شدیم.
آن کارزار، قتال فی سبیل الله بود، برای دفاع از آدمها از آب و خاکمان، و خداوند رحمان علیم قدیر، علیرغم قلت عدد و نابرابری نیروها، نصرتمان داد تا آنجا که دشمن با خواری و پشیمانی راه فرار اتخاذ کرد و زبان به تسلیم و تمنا گشود. اما مجوز ادامة جنگ و تجاوز به داخل عراق (که در ابتدا خود جنابعالی، آنطور که در ایام تخلیه خرمشهر از آقای هاشمی رفسنجانی شنیدم، آن را مصلحت و حق نمی‌دانستید) با شعار سقوط صدام و حزب بعث و تعرضهای دیگر، برای ما روشن نیست.
ما استدلالها و استنباطهایی را که از قرآن می‌کنیم عرضه می‌داریم و خوشحال و دعاگو می‌شویم که اگر تشخیصمان خطا باشد با روشن کردن موارد انحراف و اشتباه ارشادمان بفرمایید.
نمی دانیم اگر در روز قیامت از خون و خرابیها و از دربدری‌های تا به حال و خدای نخواسته از فساد و تباهیهای خیلی گسترده‌تر و آینده هلاک حرث و نسل‌های دو طرف، پرسش کنند چه جواب می‌شود داد؟
  ...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر