۱۳۹۵ فروردین ۱۸, چهارشنبه

آیا پیامبران معصومند؟ کتب مقدس بیانگر داستانهای هستند که اگر با فرض وجود تاریخی‌ شخصیت‌های به ظاهر مقدس،در آنها تعمق کنیم متوجه می‌شویم که کسانی‌ که خود را رسول خدا می‌نامیدند و ادعای رسالت از جانب آفریدگار را داشته اند،خود افراد زنا کار،قاتل،زنا زده،منتقم،.....و خلاصه گناهکار بوده‌اند.

داستان‌های کتاب‌های مقدس با افسانه آدم و حوا آغاز می‌شود. آن دو که در بهشت ساکن و آزاد بانجام هر کاری بودند و تنها درخواست خدا از آنان نزدیک نشدن به درخت حیات بود اما ظاهرا در آنجا شیطان بهتر از خدا عمل کرده و قادر ترغیب آنها به اولین گناه میشود!
پس آدم و حوا معصوم نبودند! بعد از اسکان در زمین قابیل هابیل را میکشد و مرتکب گناه نابخشودنی قتل میشود. ابراهیم زوجه خود را پیش فرعون به عنوان خواهرش معرفی‌ می‌کند و سبب ازدواج آن دو میشود.. 
بگذریم که در این داستان خدا طرف ابراهیم را می‌گیرد و فرعون بی‌ خبر از همه جا را را دچار عذاب می‌کند اما بعد از آشکار شدن واقعیت فرعون از خود مردانگی و گذشت نشان داده و برای دلجویی از ابراهیم به او ثروتی عظیم می‌بخشد!

همین ابراهیم در جای دیگری کنیز و فرزندش اسماعیل را به عشق زن دومش در بیابانی بی‌ آب و علف رها می‌کند. البته او قبل از آن هم به واسطه یک خواب قصد سر بریدن پسر خود را داشت که با دخالت خدا ماجرا‌ ختم به خیر می‌شود! 

سالها بعد یعقوب با خدا کشتی‌ می‌گیرد و با دوز و کلک حق پیامبری برادرش را از او می‌دزدد یعنی علاوه بر کلاهبرداری با زورگیری خدا، پیامبری را غصب می‌کند!

پسر او یوسف از قدرت، ثروت و املاک فرعون برای استفاده خود و خانواده ا‌ش بهره میبرد در ضمن همسر فرعون را نیز از راه بدر کرده و از خانه و همسر جدا می‌کند!

داود به زن سردار خود نظر دارد و بعد از تصاحب و باردار کردن او شوهرش را میکشد!
سلیمان که حاصل این تجاوز است از قدرت خود سؤ استفاده کرده و جنیّان را به بردگی میگمارد تا برای او قصری بنا کنند و از طرفی نگاهی‌ نچندان پاک به ملکه صبا دارد!
لوط با دخترانش همبستر میشود وموسی‌ که در دربار فرعون پرورش یافت الطاف او را نادیده مگیرد و شخصی‌ از قوم او‌را میکشد، بر مصریان انواع بلا را نازل میکند و و به یکی‌ از نزدیکانش اجازه میدهد که با رانت او ثروتی هنگفت جامعه آوری کند.

او در جایی‌ دیگر با هدا بحث میکند و سعی‌ در فرار از مسئولیت پیامبری دارد!
عیسی با زنی‌ زنا کار سر و سری دارد و محمد علاوه بر ازدواج با یک کودک از نام خدا و قران برای رسیدن به مقاصد خویش استفاده ابزاری می‌کند؛ برده داری را رواج میدهد و مخالفان و دگر اندیشان را از سر راه خود بر میدارد!
 

 حال با این تفاصیل هنوز هم می‌توان گفت که پیامبران معصوم بوده‌اند؟!
آیا این تفکرِ آنها انسانهای برتری بوده‌اند نوعی توهین به شعور انسان آزاده و امروزی نیست؟!
اگر آنان در عصر ما این گناهان را انجام می‌دادند اگر اعدام نمیشدند مجازات حبس ابد شامل حالشان نمی‌شد؟!
بیایید کمی منصفانه و بدور از تعصب دینی بیاندیشیم! ...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر