۱۳۹۵ آذر ۱۱, پنجشنبه

پنج کولبر دیگر بر اثر تیراندازی نیروهای سپاه کشته و زخمی شدند گلوله‌پراکنی نیروهای هنگ مرزی سپاه کُردستان به قتل یک کولبر ٢٧ ساله به نام کمال بامزر فرزند محمد منجر گردید. حادثه در حدفاصل دو روستای "ده‌ره‌وران" و "میرگه‌دریژ" از توابع بخش خاو و میرآباد شهرستان مریوان به وقوع پیوسته است.

خبرنگار کُردپا اعلام کرد که در شلیک تیر به کاروان کولبران، حداقل چهار کولبر دیگر نیز زخمی شدند که یکی از آنان به سبب شدت جراحات به قفس سینه به سنندج اعزام گردیده و ماباقی مصدومان هم‌اکنون در بیمارستان بوعلی مریوان بستری هستند.
هویت مصدومان تاکنون برای آژانس کُردپا نامعلوم می‌باشد.
کولبر جان باخته از اهالی روستای "قطوند" در منطقه است که از شب قبل از حادثه مشغول حمل بار از شهر کوچک "پنجوین" در مرز اقلیم کُردستان عراق بود.
در گزارش ارسالی آمده که گلوله‌پراکنی امروز سه‌شنبه، کشته‌شدن یک فرمانده نظامی و مصدومیت سرباز دیگری را درپی داشته که از جزئیات این حادثه اطلاع دقیقی در دسترس نیست.
کولبری از نمونه‌ی مشاغل کاذبی به شمار می رود که مردم مناطق مرزی به دلیل نبود مشاغل و کارخانه‌ها، برای کسب درآمد و تامین مایحتاج زندگی به آن مبادرت می ورزند.

هرچند ریشه و عامل اصلی کولبری به عدم توسعه‌یافتگی و فقدان امکانات و ضعف‌های زیرساختی باز می‌گردد اما با سرمایه‌گذاری‌های کلان و تسهیل قوانین سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی می‌توان از آن جلوگیری کرد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر