۱۳۹۵ آذر ۲۲, دوشنبه

در روز جهانی حقوق بشر، بنیاد برومند ماجرای کیان ١۷ ساله را در میان می‌گذارد که قوه قضایی ایران با استناد به شهادت دروغ فرد دیگری او را در سال ١٣۸۶به مرگ محکوم کرد....

«همانجا دستبند به دست هر دو ما زدند. از دفتر مدیر با خانواده‌هایمان تماس گرفتیم تا برای ملاقات آخر بیایند. زمان نمی‌گذشت، دنیا ایستاده ‌بود؛ انگار آجرهای سلول انفرادی هم منتظر مرگ من بودند.»
در روز جهانی حقوق بشر، بنیاد برومند ماجرای کیان ١۷ ساله را در میان می‌گذارد که قوه قضایی ایران با استناد به شهادت دروغ فرد دیگری او را در سال ١٣۸۶به مرگ محکوم کرد. کیان نوجوان که ترسیده بود و هیچ سابقه برخورد با نیروی انتظامی را هم نداشت، ابتدا اتهامش را پذیرفت. این شهادت ساختگی تا کنون برایش به بهای جوانیش و یک بار رفتن تا پای چوبه دار تمام شده است.
حکم مرگ کیان که اینک ٢۶ ساله است، هنوز به قوت خود باقی است. مورد او نشانگر صدمات روحی وخیمی است که مجرمان نوجوان به اعدام محکوم شده، تحمل می‌کنند. بنیاد برومند می‌کوشد تا با طرح ماجرای کیان و امثال او، توجه همگان را به تداوم نقض آیین دادرسی توسط قوه قضایی ایران و کوتاهی دولت ایران در احترام به تعهدات بین‌المللیش را جلب کند.

ماجرای کامل کیان را در کتابخانه حقوق بشر و دمکراسی بخوانید:
http://iranrights.org/fa/library/document/3041

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر