۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

نیروی انتظامی با پول مردم تبلیغ می کند تا آنها را از چیزی که منع قانونی ندارد تهدید کند ..!

بی‌چهره، بی‌هویت، اصلا معلوم نیست می‌آید یا می‌رود... قرار نیست وجود داشته باشد. دست‌کم قبلا چهره‌ داشت... این تصویری است که نیروی انتظامی با استناد به یک بند نصفه‌و‌نیمه قانون مجازات اسلامی از شما می‌خواهد برای خودتان بسازید!
اما آیا بدپوشی، بدحجابی حتا بی‌حجابی جرم است؟ پاسخ مطابق قانون این است: خیر.
 

«در قانون مجازات اسلامی نوشته شده است که هیچ فعل یا ترک فعلی جرم نیست مگر این که قانونگذار برای آن عنوان مجرمانه مقرر و مجازات برای آن پیش‌بینی کند. بنابراین ما زمانی می‌توانیم صحبت از ارتکاب جرم یا بزه در یک جامعه بکنیم که تعریف قانونمند و جزایی داشته باشد و به موجب ماده ۲ قانون مجازات اسلامی مقرر شده باشد. در غیر این صورت ما نمی‌توانیم هر کاری که در جامعه ولو این که حتی در تعارض با عرف جاری کشور صورت می‌گیرد را حمل بر این کنیم که یک فعل مجرمانه یا یک بزه در حال وقوع است.» منبع: http://lawpdf.ir/?p=12095

تبصره ماده‌ی ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، (که مبنای این تصویر قرار گرفته) حدود شرعی حجاب را مشخص نکرده و عرف نمی‌تواند مبنای مجازات واقع شود. حدود شرعی حجاب از دید علمای دینی، تعاریف بسیار متفاوتی دارد و می‌تواند از پوشاندن تمام چهره به شیوه‌ی داعش، تا اختیار کامل حجاب و حتا بی‌حجابی متغیر باشد.

متن ماده‌ی ۶۳۸ و تبصره مربوط به حجاب چنین است: «هركس علناً در تظاهر به عمل حرامی نمايد علاوه بر كيفر عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا ۷۴ ضربه شلاق محكوم می‌گردد و در صورتی كه مرتكب عملی شود كه نفس آن عمل دارای كيفر نمی‌باشد، ولی عفت عمومی را جريحه‌دار نمايد، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا ۷۴ ضربه شلاق محكوم خواهد شد.
تبصره ماده‌ی ۶۳۸: زنانی كه بدون حجاب شرعی در معابر وانظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه يا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ريال جزاي نقدی محكوم خواهند شد.»
اما این قانون در توضیح عمل حرام، حدود حجاب شرعی و ترک عملی که عفت عمومی را جریحه‌دار کند، هیچ توضیحی ندارد. شما می‌توانید حجاب شرعی خود را بر مبنای گفته‌های یکی از علمای دینی انتخاب کنید که چنین حجابی را اصولا الزامی نمی‌داند!

در واقع نیروی انتظامی، با چاپ این تصویر دست در جیب مردم می‌کند، هزینه‌ی تبلیغات می‌دهد تا آن‌ها را فقط بترساند. تصاویر حدود حجاب هر ساله تغییر می‌کند، سلیقه‌ای و گویا بیشتر به تربیت خانوادگی، گفته‌های در و همسایه‌ (!) مربوط است تا خود قانون.
نیروی انتظامی با انتشار این تصویر بی‌چهره به مردم که از ان‌ها حقوق می‌گیرد، می‌گوید خودتان به توده‌ی سیاه بی‌هویتی تبدیل شوید وگرنه خودمان (باز هم با هزینه شما) شما را مطابق این تصویر وادار می‌کنیم بی‌چهره شوید.
اما دیگر کدام حکومت‌ها برای نوع پوشش شهروندان‌شان تکلیف تعیین می‌کنند؟ روی تصاویر کلیک کنید تا چند نمونه را ببینید. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر