۱۳۹۴ تیر ۲, سه‌شنبه

بیش از ۶۰۰ تن از معلمان، کارگران و فعالان مدنی به اخراج‌ دسته‌جمعی‌ خبرنگاران‌ بخش‌ کارگری‌ ‫خبرگزاری‌‌ ایلنا‬ اعتراض کردند.


به گزارش «سحام‬»، اعتراض‌ها نسبت به اخراج دسته‌جمعی خبرنگاران بخش کارگری خبرگزاری ایلنا در حال افزایش است. منابع آگاه می‌گویند این اخراج دسته‌جمعی، با هدف جلوگیری از اطلاع‌رسانی اخبار گسترده اعتراضات و اعتصابات کارگری در کشور انجام شده است. گفته می‌شود اعضای «خانه کارگر» از سویی و «وزارت کار» دولت تدبیر و امید از سوی دیگر، در این اخراج دسته‌جمعی سهم داشته‌اند.
پوشش اخبار تجمع اعتراضی کارگران کارخانه «فارسیت دورود» به عنوان علت غیر رسمی اخراج دسته‌جمعی خبرنگاران گروه کارگری خبرگزاری ایلنا عنوان شده است؛ کارخانه‌ای که گفته می‌شود یکی از مدیران و مالکان آن از اعضای خانه کارگر است و اعمال نفوذ او و فشارهای خانه کارگر بر مدیران خبرگزاری و مقاومت خبرنگاران این خبرگزاری در مقابل سانسور اخبار تجمع کارگران کارخانه فارسیت، به اخراج‌ دسته‌ جمعی‌ خبرنگاران‌ بخش‌کارگری‌ خبرگزاری‌ ایلنا‬ منجر شده است.

در نمونه‌ای از اعتراضات مدنی نسبت به این اقدام، بیش از ۶۰۰ نفر از معلمان، فعالان مدنی و کارگران با امضای نامه‌ای الکترونیکی، به این اخراج اعتراض کرده‌اند، این در حالی‌است که تعداد امضاها در حال افزایش است و اعتراضات شکل پررنگ‌تری را به خود خواهد گرفت.
در نامه‌ای الکترونیکی که بدین‌منظور توسط وب‌سایت حقوق معلم و کارگر تهیه شده و تا این لحظه بیش از ۶۰۰ نفر از فعالان مدنی آن را امضا کرده‌اند، آمده است...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر