۱۳۹۴ تیر ۹, سه‌شنبه

در پانزده سال گذشته وضعیت مدارس ایران به وضع اسفباری رسیده است که خرید و فروش نمره یک مورد آن است! دیپلمه هایی داریم که فارسی نوشتن نمی دانند و پس از پنج سال آموزش زبان انگلیسی فقط می توانند بگویند :! Hello و البته می توان با کمی اندیشه متوجه شد که چرا رژیم اسلامی به دانش و آگاهی جوانان علاقه ندارد. بله! مدرسه و دانشگاه غربی است. حوزه خوب است. حوزه علوم فقهی درباره آداب جماع و انواع نجاست.


چرا آخوندها دست به تضعیف مدارس و دانشگاه زدند

بخش اعظم درسهای  دانش آموزان به مذهب آلوده شده است.مذهبی که پدیده ها را مطابق داستانهای قرآن و تورات نگاشته است. آسمان در اسلام هفت طبقه است و زمین فرشی است  که خدا گسترانیده و حیوانات و گیاهان برای انسان آفریده شده اند!  این آموزه های با یافته های علمی و حقیقت متفاوت است. علم  درباره جهان هستی و علت بوجود آمدن انسانها و  دیگر موجودات  و  پدیدارها نظری متفاوت دارد. علم هرگز قبول نمی کند که خشکسالی و یا زلزله بخاطر خشم خداوند است و بدنبال علت حقیقی زلزله و خشکسالی می رود، اما مذهب در کتاب مثلاً آسمانی خود  این پدیدارها را محصول خشنودی و یا خشم خداوند معرفی کرده است!
اینگونه تناقضهای علم با قرآن ،آخوندهای حاکم را به فکر انداخته است و در دو دهه گذشته کمر به تضعیف دانش و علم بسته اند. خامه ای مکرر به اسلامی شدن علوم انسانی دستور داده است. در حالیکه علوم انسانی محصول تلاش هزاران دانشمند و پژوهشگر غربی در پتج سده ی گذشته است و نمی توان این همه پژوهش را پاک کرد و بجایش دستورات آخوندهای حوزه را گذاشت! روانشناسی و جامعه شناسی از طریق علم آمار و سالها تجربه مداوم توانسته اند به جایگاه امروز برسند ولی ملایان قم که ارزش این پژوهشها برایشان مهم نیست ، چون با متن خرافی قرآن مطابق نیست آن را قبول ندارند.
از طرف دیگر تجربه انقلاب نشان داد که دانشگاه و مدارس بزرگترین پایگاه برای رشد اندیشه مخالف و مبارزه و انتقاد از حکومت هستند. از اینرو می بینیم که جوی پر از اختناق و خفقان را در دانشگاه و مدارس ایجاد نمودند. گروهی از کادر وزارت اطلاعات و سپاه بعنوان معلم و مدیران سازمانی وزارت فرهنگ وارد این گروه شدند و معلمان زحمتکش را کنترل می کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر