۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

شکنجه جنسی زنان زندانی سیاسی در حکومت دیکتاتوری اسلامی ایران..

بیست و ششم ژوئن مصادف با روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه است. شکنجه و خشونت جنسی روشی معمول برای آزار و اذیت زندانیان و اعتراف‌گیری از زندانیان وجدان است. در عین حال زنان زندانی وجدان معمولا مورد خشونت و شکنجه جنسی کلامی یا جنسی قرار می‌گیرند. 
 سازمان عدالت برای ایران در سال ۲۰۱۳ گزارشی مفصل در این باره را به گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه خشونت علیه زنان تحویل داد که از شکنجه و آزار جنسی زنان زندانی در دهه ۶۰ گزارش می‌داد.
بر مبنای لایحه تقدیمی «عدالت برای ایران» درباره خشونت جنسی در جمهوری اسلامی ایران، گزارش اکتبر ۲۰۱۳ گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه خشونت علیه زنان، پروفسور رشیدا مانجو به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چرخه سکوت درباره یکی از تلخ‌ترین و وحشتناک‌ترین شکل‌های نقض حقوق بشر با حمایت دولت علیه زنانی که در ایران در بازداشت به سر می‌برند، یعنی تجاوز جنسی به دختران باکره قبل از اعدام آن‌ها، به پایان رسید. 
تجاوز جنسی به دختران باکره، که در میان سایر شکل‌های شکنجه جنسی متداول به فرمان و به دست مقامات زندان‌های جمهوری اسلامی علیه ایرانیان زندانی گنجانده شده، به عنوان عامل شتاب‌دهنده در جلب توجه به استفاده از خشونت، بخصوص خشونت جنسی، به عنوان ابزار مهم دولتی در قوه قضائیه ایران در سه دهه گذشته، عمل می‌‌کند.

لینک دانلود فایل پی دی اف فارسی

لینک دانلود فایل پی دی اف انگلیسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر