۱۳۹۴ تیر ۴, پنجشنبه

آیا براستی نوع و شکل پوشش زنان و مردان در یک جامعه تا چه اندازه به دولت و نهادهای قدرت ربط دارد؟.. باز هم نقض آشکار حقوق ذاتی و طبیعی مردم در حکومت دیکتاتوری اسلامی ایران : "طرح برخورد با بدحجابی ِ آقایان!"

خبرگزاری فارس در گزارشی به لزوم برخورد با بدپوشی ِ مردان تاکید می‌کند. در این گزارش می‌گوید که در سایه‌ی بحث داغ حجاب زنان از پوشش مردان غفلت شده است.
فارس می‌نویسد که هر بار که درباره‌ی ححاب و عفاف صحبت می‌شود ناخودآگاه جامعه‌ی زنان در جایگاه مخاطب قرار می‌گیرد در شرایطی که بر اساس موازین شرعی و عرفی مردان هم باید حد و حدودی را درباره‌ی پوشش خود رعایت کنند.
این گزارش می‌افزاید:
«این روزها که فصل تابستان و روزهای گرم سال را طی می کنیم حال و روز حجاب هم به نفس نفس زدن افتاده است. انگار گرمای هوا بهانه را به دست برخی افراد داده تا راه کم کردن از پوشش خود را برای مقابله با گرمای هوا انتخاب کنند و با لباس هایی در سطح جامعه حاضر شوند که چندان تناسبی با باورهای مذهبی و اجتماعی ما ندارد.»
فارس آن‌گاه اشاره می‌کند که قانون‌مند بودن حد و حدود پوشش و حجاب آقایان مقوله‌ای است که ریشه‌ی دینی و روایی دارد و «شرع مقدس اسلام» همان‌طور که برای جلوگیری از مفسده‌، زنان را به رعایت حجاب توصیه کرده است برای مردان نیز توصیه‌هایی دارد.
این گزارش نوع پوششی که در ادارات ایران جریان دارد را پوششی مناسب معرفی می‌کند و می‌نویسد که از همین‌رو است که در ادارات پرسنل از پوشیدن لباس آستین کوتاه منع شده‌اند.
این گزارش آن‌گاه به مصادیق بدحجابی ِ مردان اشاره می‌کند:
«شلوارهای جین پاره و چاک‌چاک، تی شرت‌های آستین حلقه‌ای منقش به انواع و اقسام تصاویر که گاه نمادهای شیطان‌پرستی و هزاران المان نامتعارف دیگر را شامل می‌شود تا شلوارهایی با فاق خیلی کوتاه یا خیلی بلند نمونه‌هایی از لباس‌هایی هستند که این روزها برخی از جوانان بر تن می‌کنند و بدون توجه به اینکه این لباس تا چه اندازه مطابق با موازین شرعی و عرفی جامعه ما است در کوچه و خیابان ظاهر می‌شوند.»



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر