۱۳۹۵ فروردین ۱۱, چهارشنبه

حَجَرالاَسود سنگ شکسته‌ای است به قطر حدود ۵۰ سانتیمتر که امروزه تکه‌های آن با یک بَست نقره‌ای به هم نگه داشته شده‌است... !

در سال ۳۱۷ هجری قرمطیان به مکه هجوم بردند و حجر الاسود را نیز به سرزمین خود، احساء بحرین بردند و آن سنگ مدت بیست و دو سال در یک خانه نصب بود تا اینکه در سال ۳۳۹ در زمان حکومت مطیع لله عباسی با وساطت ابوعلی علوی، سنگ سیاه را که اکنون شکسته بود به مکه منتقل کرده و آنگاه به جایگاه خود نصب نمودند.
 

در باور مسلمانان این سنگ از بهشت آمده‌است . تا کنون جنس این سنگ از بازالت، آگاتا، شیشه طبیعی و یا قطعه‌ای از یک شهاب آسمانی معرفی گردیده‌است. از مهمترین ویژگی‌های این سنگ شناور ماندن آن بر روی آب است که دلیل محکمی برای شهاب سنگ بودن آن است.
همچنان که گفته شد مسلمانان بنا به رویاتی که در کتب اسلامی موجود است این شهاب سنگ را سنگی‌ فرستاده از بهشت می‌دانند. 

البته این گمان برای عرب جاهلی و مسلمانان صدر اسلام با توجه به محدود بودن و یا فقدان علم قابل توجیه بود اما موضوع زمانی‌ بغرنج میشود که مسلمانان قرن بیست و یکم با استناد به گفته‌های یک عرب بی‌ سواد همچنان آن را سنگ بهشتی‌ می‌دانند و برای زیارت آن از جان و مال خویش میگذرند.
این سنگ که در طول تاریخ شاهد حوادث گوناگون بوده است نه تنها معجزه‌ای از خود نشان نداده بلکه بواسطه لمس و بوسیدن آن توسط زائرین مختلف از کشورهایی عمد‌تاً فقیر،باعث شیوع انواع بیماریها بوده است.
در زمانی‌ که انسان سعی‌ در پای گذاردن بر روی کره مریخ دارد بر مسلمانان واجب است که دست از اوهام و افسانه سرایی درباره این سنگ و این بنا بردارند ..

و قبول کنند که این تکه سنگ شهاب سنگی‌ است که سالانه هزاران سنگ مشابه آن در ابعاد مختلف وارد جو زمین میشود.
آنان باید این واقعیت را به خود بقبولانند که هر آنچه که عرب بی‌ اطلاع از علم گفته عین حقیقت نیست و خرافه دین باعث باز ماندن آنها از دنیای امروز می‌شود... !


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر