۱۳۹۴ اسفند ۲۰, پنجشنبه

عیسی سحرخیز در ۲۴ ساعت گذشته سه بار سنکوب کرده است ...


مهدی سحرخیز فرزند عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی، خبر داد که «پدرش دیشب دو بار سنکوب کرده و در نیمه‌شب نیز تعادل خودش را از دست داده و زمین خورده است».
پسر آقای سحرخیز در گفت‌وگو با رادیو فردا افزوده است: «او امروز صبح هم هنگام نماز سنکوب کرده و او را به درمانگاه زندان برده‌اند. اما چون وضعیت‌اش وخیم بوده، درمانگاه زندان گفته‌اند حتما باید بستری شوند و ایشان را به بیمارستان تخصصی قلب برده‌اند».
به گفته وی، «در حال حاضر عیسی سحرخیز در بیمارستان بستری است».
........................
عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار منتقد حکومت که برای چندمین بار در اواسط آبان امسال دستگیر و راهی حبس شد در شرایط جسمانی وخیمی قرار گرفته و جان وی به خطر افتاده است.
آقای سحرخیز در دوران پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ و پس از دستگیری دچار بیماری‌های متعددی مانند نوسان فشار خون، بیماری قلبی و کلیوی شد که به همین دلیل حکم عدم تحمل کیفر برای وی صادر و به مدت بیش از دو سال از محکومیت را در حصر بیمارستانی به‌سر برد.
وی در سال ۱۳۹۰ و پس از انتقال به بیمارستان روزانه تا ۱۷ نوع دارو برای بیماری‌های گوناگون مصرف می‌کرد و پس از آزادی از حصر بیمارستانی در سال ۹۲، همچنان تحت درمان قرار داشت.
با توجه به اعتصاب غذای خشک سحرخیز که از روز ۲۲ بهمن و همراه با فشارهای حکومت در زندان به وی وارد می‌شد صدمات جبران ناپذیر جسمانی بر او وارد شده و با توجه به عدم پیگیری مراحل درمانی در زندان، جانش در خطر قرار دارد.
آقای سحرخیز چهار ماه است که در زندان به سر می‌برد و اخیرا ‌در نامه‌ای خواستار رسیدگی به اتهامات مطبوعاتی‌اش شده است.
در قوانین تصویب شده در کشور، حق داشتن امکانات و مراقبت های جسمانی، روانی و استفاده از پزشک از جمله حقوق اولیه متهم هستند. چرا این بخش از قوانین در حق زندانیان و متهمین اجرا نمی شود؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر