۱۳۹۴ دی ۲۰, یکشنبه

پیمان مروتی، فعال دانشجویی با شلیک گلوله کشته شد ...

پیمان_مروتی‬، فعال دانشجویی و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق، روز جمعه ۲۷ آذرماه با شلیک گلوله افراد ناشناس به سر و سینه‌اش به قتل رسید. مأموران امنیتی به خانواده وی هشدار داده‌اند که خبر کشته شدن او را رسانه‌ای نکنند.
"پیمان مروتی" که دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد دانشگاه_آزاد‬ بوده، صبح روز جمعه ۲۷ آذرماه، متوجه حضور خودرویی با سرنشینان مشکوک مقابل در خانه خود واقع در تهران می‌شود و پس از رفتن به جلو در، با شلیک گلوله مستقیم به سر و سینه‌اش کشته می‌شود.
خانواده وی به کمپین دفاع از زندانیان_سیاسی‬ گفته‌اند که پدر پیمان نیز با او جلو در خانه بوده و در اثر شلیک گلوله‌ها از ناحیه دست مجروح شده است. پس از سررسیدن بقیه اعضای خانواده و همسایه‌ها، مهاجمان ناشناس با دیدن این صحنه تیر هوایی شلیک کردند و بعد گریختند. پس از آن پیمان مروتی که به شدت زخمی شده بوده، به بیمارستان امیرالمؤمنین تهران منتقل می‌شود؛ اما پزشکان می‌گویند که با توجه به وضعیت او نمی‌توان کاری کرد و به همین دلیل خانواده، او را به بیمارستان سینا می‌برند. اما او به دلیل وخامت و شدت جراحات درگذشت.

یک منبع آگاه در گفتگویی با کمپین گفته «این افراد ناشناس پس از شلیک به پیمان و پدرش شروع به تیراندازی‌های هوایی پی‌در‌‌پی کردند و متواری شدند». به گفته وی «پیمان پیش تر چندین بار از سوی افراد ناشناس تهدید شده بوده است».
خانواده این فعال دانشجویی گفته‌اند که «پیش از وقوع حادثه چندیدن بار با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم و حضور افراد مشکوک و ناشناس که در اطراف منزل کمین و نظاره گر منزل هستند را به آنها اطلاع دادیم، اما هیچ ارگانی جهت بررسی به آنجا اعزام نشد. حتی پس از وقوع حادثه نیز همسایه‌ها و آشنایان مجدداً تماس گرفتند و باز ارگانی اعزام نشد».
 

به گفته آنها «پس از گذشت دو ساعت از انتقال پیمان و پدرش به بیمارستان و از حرکت ایستادن قلب پیمان، نیروهای اطلاعات و امنیتی به بیمارستان آمده و ما را تهدید کردند که خبر ترور پیمان و شلیک‌های گلوگه به هیچ عنوان نباید رسانه‌ای شود و محل را ترک کردند. ما به پلیس منطقه ۱۳۰ نازی آباد ماجرا را توضیح دادیم و تاکنون هیچ ارگانی پاسخگو نبوده و بی تفاوت هستند».
خانواده این فعال دانشجویی همچنین گفته‌اند که «بعضی از رسانه‌های خبری به دروغ نوشته اند که صبح روز جمعه عامل جنایت به در خانه پیمان رفته که بین آنها درگیری صورت گرفته و پسر جوان پس از کتک‌کاری به محله‌شان رفته و شب با در دست داشتن کلت کمری و شکاری برای انتقام‌گیری به محله یاخچی‌آباد رفته که پس از تیراندازی و زمین گیر شدن پیمان و پدرش پا به فرار گذاشته‌‌اند و مأمورین خیلی زود جهت دستگیری پسر جوان وارد عمل شدند و زمانی که به مخفیگاه وی در کرج رفتند متوجه فراری بودن مرد تیرانداز شدند».
آنان تأکید کرده‌اند: «تا کنون هیچ مسئولی جهت رسیدگی اقدام نکرده است، حتی ما را تهدید به بازداشت در پی انتشار اخبار و رسانه‌ای شدن کرده‌اند».

همچنین یک منبع آگاه گفته که مراسم خاکسپاری پیمان مروتی نیز با حضور نیروهای لباس شخصی و امنیتی در میان شرکت‌کنندگان برگزار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر