۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

دانشجویان متحصن نفتی سر جلسه امتحان حاضر نشدند دانشجویان دانشکده نفت اهواز در روز ششم تجمع صنفی به دلیل عدم تحقق وعده‌های مسئولان وزارت نفت در استخدام دانشجویان، از حضور در جلسه امتحانات امتناع کردند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از اهواز، تجمع دانشجویان دانشکده نفت اهواز به روز ششم خود رسید و مسئولان وزارت نفت همچنان از پاسخ به خواسته‌های صنفی دانشجویان طفره می‌روند.
دانشجویان دانشکده‌های نفت ‫#‏اهواز‬، ‫#‏آبادان‬ و ‫#‏تهران‬ از شامگاه چهارشنبه، ۱۶ دی ماه به دلیل مصاحبه معاون وزیر نفت مبنی بر عدم ‫#‏استخدام‬ دانشجویان؛ اقدام به ‫#‏تجمع‬، ‫#‏تحصن‬ و ‫#‏اعتصاب‬ غذا کردند.
در این مدت هر چند دانشجویان صبورانه منتظر پاسخ از سوی مسئولان وزارت نفت بودند، ولی با وجود سرما و تجمع صنفی دانشجویان در محوطه بیرون دانشگاه، مسئولان وزارت نفت به مطالبه‌های قانونی دانشجویان پاسخ ندادند. در این مدت با وجود وعده نماینده آبادان در مجلس برای پیگیری این مطالبه دانشجویان و وعده سایر مسئولان شهری آبادان، هنوز هیچ اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.
دانشجویان معترض اعلام کردند تا صدور اطلاعیه کتبی مبنی بر رفع مشکل استخدام و بازگشت به روال سابق بر اساس وعده‌های داده شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دست از اعتصاب برنداشته و در هیچ امتحانی شرکت نمی‌کنند.
امروز دوشنبه ۲۱ دی ماه دانشجویان برای روز ششم در محوطه دانشگاه تجمع را ادامه دادند و برخلاف وعده مسئولان برای تعلیق یک هفته‌ای امتحانات پایان ترم، امتحانات برگزار شد.
در این امتحانات که با استقبال بسیار کم دانشجویان همراه بوده، بخش عمده‌ای از دانشجویان از حضور در سر جلسه امتحان خودداری کردند.
‫#‏دانشگاه_نفت‬ نیز در خصوص عدم حضور دانشجویان در سر جلسه امتحانات اعلام کرده است که امتحانات مجدد به هیچ وجه برگزار نمی‌شود و با دانشجویی که از حضور در امتحانات امتناع ورزند برخورد آموزشی صورت می‌گیرد.
شورای صنفی دانشجویان دانشکده نفت اهواز نیز به دلیل عدم پاسخگویی مسئولین و متولیان امر، خلف وعده‌های مکرر و اتلاف وقت با وعده‌های تهی، به صورت دسته جمعی استعفا کردند.
یکشنبه ۲۰ دی ماه نیز دانشگاه با صدور اعلامیه ای بیان کرد که دانشجویان برخلاف آنچه در دفترچه انتخاب رشته اعلام شده است، براساس شرط معدل استخدام می‌شوند.
شنیده ها حاکی از آن است که دانشجویان بنا دارند این تجمع آرام صنفی را در تهران مقابل وزارت ‫#‏نفت‬ ادامه دهند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر