۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

مداخله دیکتاتور خامنه‌ای در هیئت دولت: «حذف یاران کلیدی رییس‌جمهور» توسط دیکتاتور آغاز شد ...


سحام نیوز:
بالا گرفتن اختلافات میان علی خامنه‌ای و حسن روحانی به مراحل حساس و نفس‌گیری رسیده است. اختلافاتی که از «دین دولتی و دولت دینی» در دی‌ماه ۱۳۹۲ کلید خورده بود؛ در هفته‌های گذشته به «انقلابی بودن»، «برجام ۲» و «زبان انگلیسی و هند» رسید. اما ظاهرا چراغ سبزی که در ماه‌های قبل برای حمله به اعضای کابینه داده شد، اینک توسط شخص رهبری پیگیری و مهندسی می‌شود. این رفتار رهبری جمهوری اسلامی در راستای گسترش دامنه اختیارات ولی فقیه ارزیابی می‌شود. رفتاری که او در سخنان خود در سال جدید به وضوح در مخالفت با دولت و نهادهای انتخابی در پیش گرفته، متاسفانه اگر جدی گرفته نشود، باعث فرو ریختن بساط «جمهوریت نظام» خواهد شد.
منابع خبری به «سحام» گفته‌اند با بالا گرفتن تذکرات آیت‌الله علی خامنه‌ای درباره اعضای کابینه و دستور اکید او بر عدم حضور «محمد نهاوندیان» رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و «حسین فریدون» برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور در کابینه، مدتی است که «فریدون» در جلسات هیات دولت شرکت نمی‌کند.
شدت اختلافات آقای خامنه‌ای با حسن روحانی و کابینه او تا آن‌جا پیش رفته که در جلسات اخیر پس از نوروز ۱۳۹۵، هیچ جلسه و دیدار آرامی میان این دو برگزار نشده است.
پافشاری رهبر ایران بر خواسته‌های فراقانونی خود از رییس‌جمهور باعث شده در یکی از جلسات هیات دولت با رهبری در ابتدای سال جدید، آیت‌الله خامنه‌ای با مخاطب قرار دادن «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور در حضور سایرین و شخص روحانی او را با لقب «فرمانده مفاسد اقتصادی» خطاب قرار دهد و بگوید: « [نقل به مضمون] شما باید فرماندهی رو به‌دست بگیری و نیروهایت را بچینی… کل هیات وزیران سربازان شما برای مبارزه با مفاسدند.»
رهبری با ورود مستقیم و «مداخله» در امور دولت قانونی و مخاطب قرار دادن معاون اول دولت برای اقدامات بعدی، سعی دارد تا بدون قبول مسئولیت‌های آینده در این رابطه، موقعیت حسن روحانی در هیات دولت را تضعیف نماید. تا جایی که در جلسات فی‌مابین حسن روحانی و علی‌ خامنه‌ای، هر جا حسن روحانی سعی در تلطیف فضا و صحبت با رهبر را داشته، آقای خامنه‌ای با استناد به گزارشات مالی – امنیتی سازمان اطلاعات سپاه از تخلفات، اتهامات و انتقاداتی را به برخی اعضای کابینه از جمله آقایان محمدباقر نوبخت، محمدرضا نعمت زاده، اکبر ترکان، محمد نهاوندیان و حسن فریدون وارد کرده است.
از سوی دیگر مسئولان بیت رهبری با دستور مستقیم رهبری، برای پیشبرد روند مداخلات در امور اجرایی کشور، مدتی است که به جای برقراری ارتباط با شخص رئیس‌جمهور، تماس خود را با اسحاق جهانگیری برقرار و وی را به طور مستقیم مسئول ارائه گزارش امور اجرایی کشور به شخص رهبری کرده‌اند.
شدت اختلافی که میان علی خامنه‌ای و حسن روحانی ایجاد شده، حتی از میزان دوری رهبری به سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور دوران اصلاحات نیز بیشتر است...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر