۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

اقتدار دستگاه قضایی: اجرای ۹۹ ضربه شلاق ۳۵ جوان در قزوین یک روز بعد از دستگیری در جشن فارغ‌التحصیلی ... ! ! ! ! ! !

اقتدار دستگاه قضایی: اجرای ۹۹ ضربه شلاق ۳۵ جوان در قزوین یک روز بعد از دستگیری در جشن فارغ‌التحصیلی


"دادستان عمومی و انقلاب قزوین" از دستگیری ۳۵ دختر و پسر به دلیل رقص و پایکوبی در یک جشن فارغ‌التحصیلی و اجرای ۹۹ ضربه شلاق آن‌ها در "فردای روز دستگیری" خبر داده است.
"صادقی نیارکی" به خبرگزاری "میزان" متعلق به قوه قضاییه جمهوری اسلامی گفته: «به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اختلاط تعداد زیادی دختر و پسر جوان در ویلایی در اطراف قزوین، بلافاصله با صدور دستوراتی از سوی بازپرس کشیک، تمامی شرکت‌کنندگان در پارتی مذکور جلب شدند.

 به دنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق‌العاده، هر یک از آن‌ها به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آن‌ها به اجرا درآمد.»
آقای نیارکی تاکید کرده که اجرای حکم شلاق این جوانان توسط "پلیس امنیت اخلاقی" صورت گرفته تا «درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌نمایند».

وی درباره‌ی علت اجرای سریع حکم شلاق این جوانان نیز گفته: «دستگیری این تعداد دختر و پسر جوان آن هم به صورت نیمه‌عریان و در حال مصرف مشروبات و اعمال منافی عفت موجبات جریحه‌دار شدن اذهان و افکار عمومی گردیده بود و می‌طلبید بار دیگر اقتدار دستگاه قضایی در رسیدگی سریع همراه با دقت و کیفیت اعمال گردد که بحمدلله در ظرف زمانی کمتر از ۲۴ ساعت کار بازجویی، انجام تحقیقات، تشکیل جلسه دادگاه، صدور رای و اجرای حکم به انجام رسید.»

دادستان قزوین در ادامه نسبت به آن‌چه «حرمت‌شکنی برخی جوانان» خوانده، «هشدار لازم و جدی» داده و افزوده: «به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تا با اعمال مجرمانه، شان فضای اسلامی شهر و جامعه را مخدوش نماید.»

نیارکی در پایان گفته: «دستگاه قضایی از آزادی‌های مشروع و ایجاد فضاهایی برای شادی مردم حمایت می‌کند اما این بدان معنا نیست که عده‌ای هنجارشکن با اقدامات خلاف قانون و شرع در پوشش عناوینی چون آزادی و تفریح، به بهانه‌های مختلف مانند جشن تولد، دانش‌آموختگی، میهمانی و... مبادرت به سوءاستفاده از دختران و پسران نمایند و یا جرایم دیگری مانند مصرف مشروبات الکلی، استفاده از مواد، قرص یا داروهای روانگردان و نیروزا، رقص و پایکوبی‌های مختلط و... را مرتکب شوند و از این‌گونه اعمال کثیف نیز فیلم و عکس تهیه کنند.»




 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر