۱۳۹۵ خرداد ۶, پنجشنبه

تلاش اصلاح‌طلبانه برای پرشور کردن انتخابات ناعادلانه ... !!!

تلاش اصلاح‌طلبانه برای پرشور کردن انتخابات ناعادلانه
<هیچ‌کار‌ه‌ دانستن خامنه‌ای پیش از انتخابات> و <همه‌کاره‌ دانستن خامنه‌ای پس از انتخابات> یکی از راه‌کارهایی است که به
 کمک آن «اصلاح‌طلبان» تلاش می‌کنند هیچ‌گاه مسوولیت اکت سیاسی ِ خود را نپذیرند.

با همین شعار است که پیش از انتخابات از تاثیرات مهم رای مردم می‌گویند و این‌که رای بالای مردم می‌تواند خامنه‌ای را به عقب براند و پس از انتخابات می‌گویند که خامنه‌ای همه‌کاره است و اجازه نمی‌دهد ما کار پیش ببریم.

بعد همه چیز مسکوت می‌ماند و خامنه‌ای قدرتمند میدان است تا انتخابات بعدی که چند روزی از قدرت مردم و هیچ‌کاره بودن خامنه‌ای بگویند و مردم را پای صندوق رای بکشانند و باز روش و منش گذشته تکرار می‌شود.

خامنه‌ای و اعوان و انصارش چه پیش از انتخابات و چه پس از آن قدرت‌مند هستند و البته نیازمند ِ انتخابات پرشور. و وقتی خامنه‌ای می‌بیند که هر طوری صحنه را بیاراید اصلاح‌طلب در صحنه حاضر است و مردم را به شرکت در هر شکل فاجعه‌بار و مضحک انتخابات دعوت می‌کند مشخص است که مطالبات بر حق مردم را به هیچ می‌گیرد و پس از انتخابات با ریاست جنتی، انگشت میانه‌اش را به رای‌دهندگان نشان می‌دهد.

اصلاح‌طلبان در همه‌ی این سال‌ها بر روی چه مطالبه‌ای ایستادگی کرده‌اند؟ چرا اساسا باید این جماعت را مبارز ِ راه دموکراسی و حقوق شهروندی و آزادی دانست؟ مگر می‌شود بدون ایستادگی بر «کف مطالبات» به نتیجه‌ای حتا کوچک رسید؟ گاندی چنین کرد؟ ماندلا؟ لوترکینگ؟ هاول؟

شما اصلاح‌طلبان عزیز دقیقا شبیه چه کسانی برای رسیدن به حداقلی از آزادی و دموکراسی تلاش و مبارزه می‌کنید؟
نهایت تلاش‌تان پرشور کردن انتخابات ِ ناعادلانه و غیرآزاد است تا افرادی گم‌نام یا بدنام را در لیست خود بگنجانید. آخر این شد مبارزه‌ی مسالمت‌آمیز و اصلاح‌طلبانه؟
بهزاد مهرانی
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر