۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

در ادامه سریال خودکُشی‌ها یکی از خرده‌فروشان سطح شهر سنندج برای بار دوم خودش را به آتش کشید ...

در ادامه سریال خودکُشی‌ها
یکی از خرده‌فروشان سطح شهر سنندج برای بار دوم خودش را به آتش کشید
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چندی قبل یکی از دستفروشان سنندجی به نام "لاوه احمدی‌نیا" در مقابل ساختمان اداره‌ی صنعت و معدن این شهر دست به خودکُشی می‌زند.
وی پس از بازداشت از سوی مأموران ستاد خبری تعزیرات حکومتی و ارجاع پرونده به دادگاه، با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.
دستفروش سنندجی بارها به نهادهای مربوطه جهت کاهش جریمه و رفع توقیف اجناس مراجعه نموده که هربار بی‌نتیجه به خانه بازمی‌گردد.
بنابه آمار سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان کُردستان، طی روزهای ١٨ لغایت ٢٤ ماه جاری ٨٠ فقره پرونده برای "واحدهای مختلف صنفی و غیر صنفی" تشکیل شده است.
خبرنگار کُردپا اضافه کرد که لاوه روز جمعه، ٢٤ اردیبهشت‌ماه درپی قطع امید از مراجعه‌ها، خود را در نزدیکی میدان مادر و مقابل ساختمان صنعت معدن شهر سنندج به آتش می‌کشد.
اقدام به خودکُشی این دستفروش با وساطت مردم و مأموران آتش‌نشانی، ناموفق بوده اما براثر سوختگی درجه ٢، لاوه به مراکز درمانی منتقل می‌گردد.
تا لحظه‌ی تنظیم این خبر، لاوه همچنان در بیمارستان بعث بستری است.
اواخر مهرماه سال گذشته ده‌ها دستفروش سنندجی که مایحتاج زندگی روزمره‌ی آنها با کاسبی سیار تأمین می‌شود در واکنش به کاهش ساعت کار درمقابل ساختمان شهرداری دست به اعتراض زده بودند.
طبق دستورالعمل جدید، خرده‌فروشان سیارطی شبانه‌روز تنها ٢ ساعت حق پهن کردن اجناس را خواهند داشت.
بیکاری، نبود سرمایه‌گذاری دولتی و افت شدید درآمد خانوارها، شرایط اقتصادی کُردستان را بسیار نامناسب کرده و نوعی ناهماهنگی و نوسان در معیشت مردم بوجود آمده است.
منبع: خبرگزرای کردپا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر