۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

استقبال دانشجویان زابل از معصومه ابتکار: "مقدم‌تان خاک‌باران" ... !!! دانشجویان دانشگاه زابل با زدن ماسک، و بالا بردن دست‌نوشته‌های اعتراضی، از رییس "سازمان حفاظت محیط زیست ایران" استقبال کردند...

دانشجویان دانشگاه زابل با زدن ماسک، و بالا بردن دست‌نوشته‌های اعتراضی، از رییس "سازمان حفاظت محیط زیست ایران" استقبال کردند.
به نوشته‌ی وب‌سایت محلی "عصر هامون"، صبح روز شنبه (۲۵ اردیبهشت-۱۵ می)، هم‌زمان با حضور معصومه ابتکار در دانشگاه زابل برای رونمایی از «دیپلم بینالمللی ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیرهگاه زیست‌کُره»، دانشجویان این دانشگاه در اقدامی نمادین و در اعتراض به آلودگی شدید هوای این شهر، ماسک بر صورت زدند.
آن‌ها هم‌چنین دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: "خانم ابتکار، مقدم‌تان خاک‌باران"، "سیستان هوا ندارد"، "با تلاش خانم ابتکار زابل آلوده‌ترین شهر جهان شد" و "آلودگی محیط زیست یعنی توقف تدریجی زندگی".
به نوشته‌ی این وب‌سایت، معصومه ابتکار در پاسخ به این اعتراض‌ها، معرفی زابل به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان از سوی "سازمان بهداشت جهانی" را رد کرد و مدعی شد که این آژانس تخصصی زیرمجموعه‌ی سازمان ملل متحد، بر اساس اطلاعات چهار سال قبل، این رده‌بندی را انجام داده است.
ابتکار هم‌چنین مسوولیت آلودگی هوای زابل را به گردن دولت پیشین انداخت و گفت: «شاید اگر دولت دهم و دولت‌های گذشته به اندازه دولت یازدهم به تالاب هامون و مسائل آلودگی هوا و گرد و غبار در منطقه سیستان توجه داشتند امروزه این مشکلات در تالاب هامون به وجود نمی‌آمد و شهرستان زابل یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان نبود.»
گفتنی است "سازمان بهداشت جهانی" روز پنج‌شنبه گذشته (۲۳ اردیبهشت-۱۲ می) با اعلام فهرست سالانه‌ی آلوده‌ترین شهرهای جهان، شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان را "آلوده‌ترین شهر جهان" معرفی کرد.
این سازمان، میانگین غلظت سالانه‌ی ذرات معلق ریزتر از ۲/۵ میکرومتر در هوای زابل را ۲۱۷ میکروگرم در هر متر مکعب اعلام کرده است.
بعد از زابل، به ترتیب شهرهای "گوالیور" و "الله‌آباد" در هند، "ریاض" و "الجبیل" در عربستان سعودی، "پتنه" و "رایپور" در هند، "بامندا" در کامرون، و "شینگتای" و "بائودینگ" در چین، در رده‌ی دوم تا دهم آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر