۱۳۹۵ خرداد ۴, سه‌شنبه

نرگس محمدی به ۱۶ سال زندان محکوم شد. در بسیاری از کشورهای دموکراتیک این میزان حکم تقریبا حکم یک قتل عمد است. در جمهوری اسلامی ایران اما این حکم برای فعالیت‌های مسالمت‌آمیز حقوق بشری صادر می‌شود.

نرگس محمدی به ۱۶ سال زندان محکوم شد. در بسیاری از کشورهای دموکراتیک این میزان حکم تقریبا حکم یک قتل عمد است. در جمهوری اسلامی ایران اما این حکم برای فعالیت‌های مسالمت‌آمیز حقوق بشری صادر می‌شود.. !!

فعالیت مسالمت‌آمیز افراد برای تقویت جامعه‌ی مدنی در ایران حکمی معادل فعالیت‌های خطرناک و ضد انسانی در کشورهای دموکراتیک است. به راستی چرا نظام‌های دیکتاتوری دوست نمی‌دارند نهادهای مدنی شکل بگیرند؟

کتاب «جامعه مدنی: گفتار‌ها، زمینه‌ها و تجربه‌ها»، اثری از کاظم علمداری، جامعه‌شناس، بازتابی از نظریه‌ها، چیستی جامعه مدنی و معانی متفاوت آن را ارائه می‌کند و سپس به توضیح پیش نیاز‌ها و پیش زمینه‌های ذهنی و ساختاری رشد و پیدایش جامعه مدنی اختصاص یافته است. 

بخش‌های دیگر کتاب نیز بازگو کننده تجربه‌های ساخت و نقش جامعه مدنی در جوامع مختلف در طول تاریخ هستند. کتاب به نقش جامعه مدنی در شکل گیری، پایداری و محافظت از دمکراسی، و رابطه آن با جنبش‌های اجتماعی پرداخته است.

کاظم علمداری این کتاب را به «کوشندگان جامعه مدنی در ایران» تقدیم کرده است..





برای دانلود کتاب کلیک کنید 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر