۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

محمد صديق كبودوند در اعتراض به پرونده سازي جديد اعتصاب غذا كرد خبرگزاری قاصدان آزادی: روزنامه نگار و رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان محمد صديق كبودوند، در اعتراض به پرونده سازي و تشديد فشارها و اذيت و آزار مقامات امنيتي عليه وي در اعتصاب غذا به سر مي برد.

دبیرخانه «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان» طی اطلاعیه‌ای مطبوعاتی از اعتصاب غذای اعتراضی «محمد صدیق کبودوند» روزنامه‌نگار و رئیس این سازمان خبر داد.
در این اطلاعیه دلایل اعتصاب غذای این روزنامه‌نگار کُرد در آستانه گذراندن دهمین سال از حبسش، اعتراض به “پرونده‌سازی و تشدید فشار‌ها و اذیت و آزار مقامات امنیتی علیه او” اعلام شده است.
در بخشی از اطلاعیه مطبوعاتی دبیرخانه «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان» آمده است: «از حدود چهار ماه پیش، پروسه دادگاهی محمد صدیق کبودوند آغار شده و تاکنون بیش از سه جلسه دادگاه تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و سایر اتهام‌های انتسابی برگزار شده است و قاضی دادگاه برای او قرار صادر کرده است. همچنین به وی اعلام شده تجمیع حکم ۶ ماه حبس مربوط به فعالیت روزنامه‌نگاری‌اش در مورد او اعمال نمی‌شود و ایشان باید تمام مدت حبس ۱۰ سال و ۶ ماه را تحمل کند.»
این سازمان اعلام کرده: «با توجه به اتهام‌های انتسابی جدید، اینگونه به نظر می‌رسد که مقامات امنیتی قصد آزادی او را حتی پس از پایان یافتن مدت مقرر حبس ندارند و شرایط را برای حبس طولانی‌مدت وی آماده می‌کنند. این در حالی است که محمد صدیق کبودند از بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی (پروستات) که در زندان به آن دچار شده است رنج می‌برد و اعتصاب غذا برای وی بسیار خطرناک است و می‌تواند جان و سلامت وی را به خطر اندازد.»
 
این در حالی است که «محمد صدیق کبودوند» در طول ۱۰ سال گذشته، تنها یک بار جهت عیادت از فرزندش که مبتلا به سرطان است به مرخصی اعزام شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر